Auto garantie

Yves B
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto garantie

#1 , 09 mar 2017 12:24

Beste,

Bij de aankoop van mijn wagen van het merk Audi ontdekte ik na 15 maanden een ratelend probleem bij het starten ( op 17000 km ), dit aan de officiële garage gemeld en het Euvel zou opgelost worden doormiddel van een software update en effectief dit geluid was weg ( update plaats meer druk op spanrol in de motor )
Nu op 80.000 km en reeds 5 jaar oud is dit probleem er weer en zou er een herstelling moeten plaatsvinden van om en 2800 Euro om dit probleem op de te lossen, aangezien het software matige enkel maar een pleister op een wonde was en nu het hele binnenwerk moet vervangen worden.
Ik heb dit voorgelegd aan Audi garage en deze aan de importeur Dieteren dat dit probleem zich eerste keer heeft voorgedaan binnen de garantie periode, voorstel Audi is ik krijg bij de aankoop van een nieuwe wagen een extra korting van 1500 Euro. Maar helaas heb ik deze wagen nog niet nodig.
Welke stappen kan ik hier tegen ondernemen en wat is haalbaar.
Het probleem is een zeer gekend probleem bij dit type motor en er staan reeds honderden pagina's van volgeschreven op verscheidene forum's welke je helaas leest na de aankoop.

Mvg,

Yves

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 09 mar 2017 21:01

Tja... Betalen voor herstellen of een nieuwe kopen zijn de enige keuzes die je hebt . Garantie is voorbij. Niet leuk maar zelf ook tegengekomen met een polo en dus maar een nieuwe gekocht (kettingspanner in motortje kapot en dus peperdure herstelling of achterlaten met korting voor een nieuwe ... t Is toen het laatste geweest).

Volgens mij ben je jurisisch kansloos om dit te winnen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 mar 2017 23:00

Je hebt nog een derde optie: je kunt de importeur aanschrijven dat je dit absoluut geen service vindt, en je dit zal meenemen in je overwegingen als je binnenkort(*) een nieuwe wagen koopt.

Juridisch heb je inderdaad niet veel om te op te staan, maar je kunt zo toch proberen een commerciële geste uit de brand te slepen.

(*) zij hoeven niet te weten dat binnenkort ook binnen 10 jaar kan zijn

Reclame

Yves B
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2017 18:07

Mijn grote frustratie is dat dit probleem heeft voorgedaan in de garantie periode en is opgelost met wat blijkt een tijdelijke oplossing via software waar mee er en grotere druk op de kettingspanner wordt gezet, nu moet alles vervangen worden dus ze waren heel goed bewust van dit wel gekende probleem.

Terug naar “Consumenten Koop”