Paypal rekening limiet

Adidascollector
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Paypal rekening limiet

#1 , 09 mar 2017 00:47

Dag iedereen,

Ik heb een vraag mbt tot Paypal. Ik ben reeds enkele jaren een verkoper via Ebay van verschillende 2e hands goederen. Niet in grote schaal, het gaat ms om enkele honderden euro max per jaar.

Nu ik heb twee verschillende Paypal rekeningen.

1. Om te kopen
2. Om te verkopen

Nu had ik enkele maanden geleden een nieuwe bankrekening gelinkt aan Paypal, namelijk de rekening waarmee ik koop. Deed een aantal aankopen, goederen arriveerden zonder problemen. Ondertussen verkocht ik ook enkele shoes ook alles goed. Tot deze week, dan kreeg ik plots van Paypal een beperking op mijn verkoopsaccount! Met als reden dat deze gelinkt is aan mijn account 1 waar een probleem mee is. Alle gelden op account 2 wareh geblokkeerd tot dit probleem is opgelost.

Wat was er voorgevallen, je kan een sepa mandaat aan Paypal geven, ik was van de veronderstelling dat het bedrag per direkt eraf gaat. Maar in realiteit kan het even duren! Ondertussen waren aantal andere betalingen vam mijn bankrekening gegaan zodat Paypal de betaling niet kon innen! Wat ik niet zag, omdat ik niet zo heel vaak deze rekening gebruik. Tot deze week. Ook kijk ik de mail account die gelinkt is aan account 1 amper na.

Nu had ik voldoende saldo op account 2 om account 1 bij te vullen. Dus het probleem is eigenlijk opgelost want beide rekeningen kunnen zonder limiet weer gebruikt worden! Maar toch stel ik de vraag of PP zomaar een rekening mag blokkeren omdat er een andere rekening op negatief saldo staat. Eigenlijk weten ze ook niet dat deze verbonden met elkaar zijn. Maar ja naam en adres zijn dezelfde, dus die link is snel gemaakt. Wat verder ook niet erg is. Gewoon hoe legaal is dit soort optreden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 09 mar 2017 09:16

Lees er de Algemene Voorwaarden van Paypal eens op na. Hoogstwaarschijnlijk staat daar dat er een "eenheid van rekening is". Tekorten op de ene rekening bv. mogen dus verrekend worden met de andere. Dit is trouwens iets wat zowat alle banken toepassen en jawel, Paypal heeft een Luxemburgse banklicentie.
"sowieso" schrijf je zo.

Adidascollector
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2017 18:12

Dus toch? Maar waarom hebben ze dan eigenlijk zelf de nodige fondsen niet overgeschreven van de ene naar de andere rekening? Want zo zou een 'echte' bank dat toch doen, dan pakken ze het toch gewoon? Indien ik niet had gereageerd, dan had dit geld gewoon in limbo gebleven? Want het belachelijke is op de account 2 staan er enkele honderden euro's en op account 1 ging het om een incasso van 37eur! dat is toch niet in verhouding met elkaar lol.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”