Toen ik in Ikea mijn kleerkast met schuifdeuren bestelde stond die kast in hun catalogus 2008, in de winkel en op de website (voor mijn vertrek naar de winkel) € 599 geprijsd.
Tijdens het opmaken van de bestelling zei de winkelbediende alleen dat de naam van de schuifdeuren veranderd was.
Bij het controleren van de bestelbon ontdekte ik dat niet alleen de naam van de schuifdeuren veranderd was, maar dat de prijs € 50 verhoogd was.
Ik heb dadelijk een mail naar Ikea gestuurd om te vragen wat er buiten de naam nog aan die schuifdeuren veranderd was om deze prijsverhoging van 8.34% te verantwoorden.
Dit is hun antwoord: Wij hebben uw mail goed ontvangen, waarvoor onze dank.
Deze schuifdeuren kosten 439 euro per paar. Als onze prijzen in de loop der tijd veranderen kan dit onder meer zijn doordat de algemene
vraag naar een bepaald product gewijzigd is.
Kan een prijs onaangekondigd zomaar veranderen op een paar uur tijd?