SOD firma weigert actievoordeel

odie23
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

SOD firma weigert actievoordeel

#1 , 02 mar 2017 18:55

Beste,

Ik kocht recentelijk een woning bij een SOD firma.

Momenteel kan men op hun website info terugvinden over een batibouw actie. Samengevat kan men een waardebon bekomen, te gebruiken hetzij om energiebesparende maatregelen te bekostigen (zonnepanelen, warmtepomp, driedubbele beglazing) hetzij om te spenderen aan inrichting (vloeren, extra budget keuken, badkamer,..).

Op de website staat letterlijk het volgende:

"Afhankelijk van de fase van de woning / appartement vertegenwoordigen de packs een maximale waarde van 2% (excl. btw) berekend op de in de ondertekende aannemingsovereenkomst vermelde constructieprijs (excl. btw) van de op te richten woning/appartement. De packs kunnen niet omgeruild worden in contanten en zijn niet cumuleerbaar met andere acties. De packs vervallen bij voorlopige oplevering. Bij aankoop van een instapklare woning/appartement vervalt de waardebon uiterlijk 6 maanden na datum van de compromis. Deze actie is geldig voor alle ondertekende aannemingsovereenkomsten tussen 1 februari 2017 en 31 maart 2017.

De packs kunnen gebruikt worden voor extra keuzes van materialen in de toonzaal van ***** of de door ***** aangeduide leveranciers.

Bij aankoop van een instapklare woning/appartement of een woning/appartement in afwerking kan de waardebon enkel gebruikt worden voor schilderwerken, keuken, tuinwerken, zonnepanelen en vloeren op de bovenverdieping."


De compromis werd getekend op 9/02/2017. Ik vroeg dus aan mijn contactpersoon binnen deze firma wat deze actie concreet voor mij zou betekenen. (de bouw van de woning is deze week pas gestart).

Als antwoord krijg ik dat ik geen recht heb op deze actie daar mijn woning nog gebouwd moet worden en dat de actie enkel geldig is op woningen die reeds instapklaar zijn of zich in de afwerkingsfase bevinden.

Nergens blijkt uit het bovenstaande dat het voordeel niet geldt voor een woning die zich nog in ruwbouwfase bevindt of, die op het moment van tekenen compromis nog op te richten is.
Bovendien lees ik in de laatste zin dat de mogelijkheden van de waardebon zelfs beperkt worden indien de woning reeds in de afwerkingsfase is.

Kortom, volgens mij 'zever in pakskes' van een verkoper die zich eruit probeert te praten, iets wat ik heb dan ook duidelijk heb laten verstaan. Zoals de verkoper het uitlegt heeft deze SOD firma blijkbaar over heel Vlaanderen massa's instapklare woningen staan of woningen die zich nét in de afwerkingsfase bevinden. Naar mijn mening willen ze het voordeel enkel toekennen aan potentiële klanten die nog niet getekend hebben om ze over de streep te trekken maar soit.

Als tegenantwoord komt er slechts 'ik begrijp uw reactie, we kunnen dit bespreken als we elkaar zien'.

Heeft iemand advies? Boven de verkoper zijn hoofd gaan? Meer van onze oren maken, firma schriftelijk aanspreken?

Ik sta nog maar aan het begin van een onvermijdelijke reeks contacten met deze verkoper en het zou natuurlijk jammer zijn indien de relatie al verzuurd is van bij de start..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 03 mar 2017 08:14

Tja; u hebt natuurlijk een overeenkomst getekend exclusief dat voordeelpack zodat je enkel op hun goodwill kan hopen om alsnog een betere overeenkomst te verkrijgen dan de overeenkomst waarmee je akkoord ging (doordat je tekende)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 03 mar 2017 10:35

"Afhankelijk van de fase van de woning ...."

Aangezien ze die "afhankelijkheid" niet specifiëren op hun website doen ze hun zin.
Indien de actie niet in je aannemingscontract staat zal die afhankelijheid in jouw nadeel zijn.

Tracht wat goodwill te krijgen, meer kan je niet hopen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”