Brederorde Incasso

simonjo
Topic Starter
Berichten: 285

Brederorde Incasso

#1 , 01 mar 2017 11:39

Hallo,

Mijn vrouw kreeg afgelopen week via email een aanmaning tot betaling van Brederorde Incasso uit Nederland.

Het zou om een onbetaalde factuur van Miriale Silhouette gaan, en dit terwijl de enige factuur van dat bedrijf wel betaald werd en verdere leveringen werden stopgezet volgens de verkoopsvoorwaarden.

Alleen zit er geen copy van de factuur bij en spreekt de aanmaning van 14,99 goederen en 15,00 aanmaningskost (=29,99) terwijl ze willen dat er per direct 29,00 betaald wordt op de bijgevoegde rekening. Met de nodige dreiging van deurwaarders natuurlijk.

>>>
Indien u niet tijdig of volledig betaalt zullen wij beroep doen op Europese afspraken en worden er buitengerechtelijke kosten ad € 186,75 en € 74,25 rente en € 115,00 praktijkkosten in rekening gebracht. Dit zal ingevorderd worden door onze deurwaarders in België.
<<<

Na wat zoeken op google blijkt dat dit frauduleus is en er van meerdere mensen klachten zijn over dit vermeende incasso bureau dat niet gekend is in Nederland. Kijk hier:
https://www.fraudehelpdesk.nl/alerts/aa ... plementen/


Zijn er nog mensen met ervaring hiermee?

thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 01 mar 2017 12:12

Enkel met een vonnis van de rechtbank, kunnen ze een deurwaarder sturen om betaling te eisen.
De tactiek van een incasso is om u bang te maken, zodat u tot betaling overgaat.
Eis copy van de onbetaalde factuur en ontvangbewijs dat u dit zou ontvangen hebben.
Dat bij gebrek aan dit, u klacht zal indienen bij de bevoegde instanties.
Het incasso blijkt niet meer te bestaan, denk dat het over oplichters gaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LiesjeC
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2017 19:07

Hallo Simonjo,

Ook ik heb deze mail ontvangen. Zeker niet betalen ! dit is oplichting !
ze melden bovenaan dat het gaat om een aangetekende zending, wat al een belletje doet rinkelen, want aangetekend betekent ook dat je hiervoor tekenen moet, en moet dus per post verstuurd worden.
Zelf heb ik ondertussen al contact met het ECC (europees centrum voor consumenten) en heb ook reeds een klacht geplaatst bij "meldpunt.be", waar je dus contact opneemt met de federale politie.
het is zeker stressen als je met deze praktijken te maken krijgt, maar laat je niet doen ! het zijn oplichters en durven ver te gaan ! Alleen zijn ze bij mij aan het verkeerde adres terecht gekomen.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 03 mar 2017 20:13

Zijn phishing-mails : http://www.vanbrederode.nl/
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

WP002
Berichten: 1479

#5 , 04 mar 2017 10:42

(edit: foutje...)

Terug naar “Consumenten Koop”