huurder steelt mijn keukenapparaten

oeps
Topic Starter
Berichten: 115

huurder steelt mijn keukenapparaten

#1 , 24 feb 2017 09:05

hallo, vraagje

huurder heeft mijn keuken apparaten gestolen en die staan waarschijnlijk in zijn nieuw appartement te pronken. Bij nazicht van de studio zei hij dat die kapot waren .
Kan ik klacht indienen en vragen of ze op zijn nieuw appartement gaan kijken om de vaststellingen te doen? Of hoe gaat dat in zijn werk?

Ik heb foto's van de apparaten die in het appartement aanwezig waren, ook facturen. Ik weet haast zeker dat hij die gewoon mee heeft genomen naar zijn nieuw appartement.
Als ze hem eerst gaan verhoren dan heeft hij nog kans om de spullen te verstoppen dus als de politie zo te werk gaat dan is het een verloren zaak.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 24 feb 2017 09:17

is er een plaatsbeschrijving gebeurd bij intrede?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 feb 2017 09:24

U hebt de facturen en foto's, klacht indienen bij politie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2017 10:57

U hebt de facturen en foto's, klacht indienen bij politie.
Zonder plaatsbeschrijving is er geen bewijs dat die apparaten ook nog in de keuken aanwezig waren toen de huurder er in trok, natuurlijk...

Als er wel een plaatsbeschrijving is waarin die apparaten vermeld staan, moeten deze apparaten nog aanwezig zijn als de huurder het appartement verlaat. De topic starter hoeft daar zelfs geen foto's of facturen van te hebben (helpt wel, natuurlijk). De huurder mag in zo'n geval ook niet zomaar op eigen houtje beslissen om die apparaten weg te gooien / naar het containerpark te brengen /... als deze kapot zouden zijn. Hij moet de verhuurder inlichten, zodat deze laatste kan beslissen wat er dient te gebeuren (reparatie / vervangen /...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”