waterfactuur vast recht, afvoer, zuivering

jarihe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

waterfactuur vast recht, afvoer, zuivering

#1 , 21 feb 2017 14:02

Geachte lezers

Op mijn factuur voor waterverbruik zijn er vastrecht en variable prijs in rekening gebracht, (begrijp niet wat dat is maar is niet de essentie van mijn vraag)
bij zowel vast recht als variabel recht is er afvoer en zuivering in rekening gebracht. Wat indien een woning is aangesloten op de gemeentelijke riolering. (is vaak het geval in een landelijke omgeving)
Wordt per definitie het gemeentelijk rioleringssysteem niet gebruikt en ergo het water ook niet gezuiverd. (bruin water gaat via een sterfput etc)

Mag de watermaatschappij dit toch in rekening brengen of zijn ze daar fout in.

Dank voor uw antwoord en mogelijk bij uw antwoord waar ik hierover meer (rechtsgeldige)info kan vinden

Hartelikj dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 21 feb 2017 14:19

Ik begrijp de vraag niet goed, tenzij er een foutje in uw bericht geslopen is.

Bedoelt u "Wat indien een woning NIET is aangesloten op de gemeentelijke riolering." ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 21 feb 2017 14:20

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

jarihe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2017 08:38

excuses voor de fout in mijn "vraag" .... Het is idd 'wat indien de woning NIET is aangesloten op het rioleringsnetwerk "

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 01 mar 2017 09:11

Waar loopt uw afvalwater dan naartoe? Tenzij je een eigen waterzuivering hebt, vervuilt uw water de ondergrond, en moet je betalen.

Terug naar “Consumenten Koop”