Verkoopovereenkomst wagen

Bjornn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoopovereenkomst wagen

#1 , 21 feb 2017 10:37

Beste
Ik heb eind januari een verkoopsovereenkomst gesloten met een persoon in Nederland over een wagen . Nu kon ik niet direct aan het geld komen en deed de verkoper hier nogal moeilijk over , wat te verstaan is . Hij eist dan ook 10% van de totaal prijs . Ik heb gelezen dat deze persoon dit volledig mag . Echter na een paar gespreken online met deze man heeft hij gezegd dat als het niet lukt hij deze elders verkoopt zonder verwijzing naar die 10% . Kan dit gelden als einde contract of ben ik als nog genoodzaakt die 10 % te betalen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 21 feb 2017 14:22

Je hebt een verkoopsovereenkomst gesloten, dus kan je ofwel de wagen kopen, ofwel de verkoopsovereenkomst verbreken mits betalen van de 10% schadevergoeding, ofwel in onderlinge overeenstemming de overeenkomst ontbinden.

Let dus goed op wat de verkoper zegt en niet zegt. Het verschil tussen "als je 't niet kan betalen gaan we de koop ontbinden en verkoop ik wel aan iemand anders" en "als je 't niet kan betalen verbreek je de overeenkomst, en kan ik aan iemand anders verkopen"
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 21 feb 2017 17:16

Wat staat er vermeld in de verkoopsovereenkomst omtrent schadevergoeding bij annulering aankoop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 22 feb 2017 20:22

Juridisch niet correct maar laat m maar "eisen". De kans dat hij internationaal gaat procederen is 0%. Deze reactie is natuurlijk niet het goedpraten van het afblazen van een verkoopsovereenkomst. Dat doe je normaliter niet maar als het zo is is het zo.

Terug naar “Consumenten Koop”