Verkoop wagen

petitbull
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop wagen

#1 , 20 feb 2017 07:42

Hallo,

Ik zou graag mijn auto verkopen zonder keuring, is dit nog mogelijk? Ik ben eerste eigenaar van de wagen en omdat de vrouw een wagen heeft van haar werk en de mijne dus veel stilstaat zou ik die graag verkopen. Ik heb die online gezet (autoscout, vroom,...), natuurlijk veel reacties van mensen van een vreemd origine. Ik had gehoord als ik mijn wagen verkoop zonder keuring en als er binnen de 6 maanden een grote kost zou zijn aan de wagen dat ik nog aansprakelijk kan gesteld worden, klopt dat? Als ik een contract opstel met bvb op dat de auto verkocht wordt met de bedoeling voor wisselstukken zou dit dan een probleem worden?

Alvast bedankt op voorhand voor de informatie!

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 20 feb 2017 08:28

Inderdaad bij particuliere verkoop overeenkomst opstellen "voor opmaak of wisselstukken". Als de wagen nog goed is ga je r natuurlijk mogelijks meer voor vangen als je m (ev nadat je een koper vond) laat keuren voor verkoop.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 20 feb 2017 09:01

Ik had gehoord als ik mijn wagen verkoop zonder keuring en als er binnen de 6 maanden een grote kost zou zijn aan de wagen dat ik nog aansprakelijk kan gesteld worden, klopt dat?
Klopt totaal niet.
Anderzijds als je verkoopt aan particulier, ben je verplicht van afleveren carpas.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 20 feb 2017 11:02

Bij verkoop aan een autohandelaar moet je niet naar de keuring

Terug naar “Consumenten Koop”