geldigheid verkoopsovereenkomst

db_saxo
Topic Starter
Berichten: 5

geldigheid verkoopsovereenkomst

#1 , 15 feb 2017 21:31

mijn schoonmoeder heeft een antieke juke box staan
wij zouden deze graag kopen en een document in dubbel opmaken
1 voor haar en 1 voor ons en getekend door beiden
in de overeenkomst die wij maken zal komen te staan dat deze mag blijven staan tot ze overlijd

is een handgeschreven overeenkomst rechtsgeldig of moeten we die ergens registreren ?
indien schoonmoeder ooit overlijd dat er geen problemen zijn over wie de eigenaar ervan is

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mister Wolf
Berichten: 50

#2 , 20 feb 2017 21:30

Om de vaste datum van uw document aan te kunnen tonen, zou u deze kunnen registeren (bij het plaatselijk Registratiekantoor). Dat zal kunnen aan vast recht, denk ik (50 EUR). Zorg dat de inhoud van de overeenkomst duidelijk is en dat de eigendom reeds overgaat maar het genot tijdelijk nog verblijft aan de schoonmoeder en maak ook afspraken over onderhoud en evt. herstellingen : wie gaat tijdens het leven van de schoonmoeder herstellen als er brokken zijn...
Mister Wolf
Mister Wolf : ont-zorgen met passie

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 20 feb 2017 22:05

Is dit niet een beetje overdreven voor een simpele overeenkomst? Allez, u hebt natuurlijk gelijk he, maar naar mijn mening geen 50 euro waard.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”