Koopovereenkomst auto

Kzylan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Koopovereenkomst auto

#1 , 15 feb 2017 15:38

Beste,

Ik heb gisteren een koopovereenkomst gesloten met een particuliere verkoper. Zijn naam staat erop en er wordt aangevinkt dat de wagen zijn eigendom is. Nu zie ik net, dat de wagen op zijn vriendin haar naam staat ingeschreven. Dus dat deze haar eigendom is zogezegd. Al contact opgenomen met de verkoper, en hij zegt inderdaad dat de wagen op haar naam staat maar dat hij hem aan het verkopen is voor haar, bij de verkoop zorgt hij wel voor de juiste documenten die hij van haar nodig heeft. Dit zou dus zijn, wanneer ik met een cheque afkom en we die samen gaan innen.

Is dit dan wel een geldige overeenkomst en kan hij of ikzelf dus van de koop afzien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 feb 2017 15:44

Op wiens naam de inschrijving staat, is geen sluitend bewijs om eigendom te bepalen. Overeenkomst zou er dus ook niet per se ongeldig door worden.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 15 feb 2017 19:29

Als ik goed begrijp is het zijn eigendom niet, toch opletten en niet kopen zonder haar schriftelijke toestemming.
Heb je de naam en adres van zijn vriendin, neem er eerst contact mee op. Of zeg tegen de verkoper dat je enkel aan haar betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”