Vervallen tegoedbon

Meunier
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vervallen tegoedbon

#1 , 14 feb 2017 14:55

Beste

In de Makrofolder geldig van 14/12/2016 tot 31/12/2016 word ik gelokt door een actie op het gamma van Isover. Bij elke aankoopschijf van €250 "+ gratis fles champagne". Op 15/12/2016 koop ik voor meer dan €750 aan Isover producten en krijg ik te horen dat er bonnen zullen worden opgestuurd voor de champagne. Op 20/12/2016 vertrek ik op vakantie tot 10/01/2017 waarna we in de brievenbus de bonnen vinden, echter staat hier een vervaldatum op van 31/12/2016. Nu weigert Makro om me nieuwe bonnen te geven omdat:
U heeft een bestelling geplaatst op 15/12, we hebben de bonnen in de loop van die week opgestuurd. Dit was nog ruim op tijd om van de actie te genieten tot 31/12.
Is hier wettelijk iets over bepaald? In de folder en bij de aankoop is er nooit gesproken van een beperkte geldigheid. Kan ik Makro van iets beschuldigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 14 feb 2017 15:43

Je geeft het antwoord zelf: de actie was geldig tot 31/12 (folder). Logisch dus dat ook de bonnen geldig zijn tot 31/12.

Immers, had je na 31/12 dezelfde producten gekocht had je ook geen recht op de promotie.

P.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 14 feb 2017 16:01

Zo logisch vind ik dat niet. TS was in de winkel tijdens de actie, dus voldeed TS aan de voorwaarden om van de promotie te genieten.
Omdat zij hun kant niet kunnen naleven, is de klant akkoord gegaan met een bon, naar ik vermoed zonder enige vermelding van de geldigheidsduur (anders zou TS daar onmiddellijk op gereageerd hebben, vermoed ik). En dan is een geldigheid van 14 dagen toch echt wel héél krap.
In tegenstelling met het aankopen van een cadeaubon, is TS op geen enkel moment akkoord gegaan met de voorwaarden van deze bon.

TS: niet juridisch, maar in dergelijke situaties kan het laten vallen van de naam "TestAankoop" al wel eens werken ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”