spaarkaart apotheek

Lucasgrunenwald
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

spaarkaart apotheek

#1 , 14 feb 2017 10:23

Sinds ik zeven maand geleden van vaste apotheek ben veranderd betaal ik mijn dagelijkse medicatie via een maandelijkse factuur.

Overlaatst hoorde ik een medewerkster van deze apotheek aan een klant melden dat haar spaarkaart vol is en of ze de korting nu wil of laat staan om opgeteld te worden bij de vorige.
Ik koop voor gemiddeld 200 euro per maand aan medicatie bij deze apotheek en dit al 7 maand. Geen enkele keer is er mij iets gevraagd of gemeld omtrent een spaarkaart of korting. Dus vraag ik of ik geen recht heb op een spaarkaart.
Volgens de titularis van de apotheek gaat dat niet omdat ik mijn medicatie via factuur betaal.

Dit geloof ik niet. Het lijkt me sterk dat dit de reden is en zelfs al zou dit zo zijn had ze me dat al eerder kunnen zeggen. Ik vind het oneerlijk dat uitgerekend een klant die zoveel per maand laat liggen geen korting krijgt.

Voor alle zekerheid wilde ik even polsen of wat ze zegt misschien ergens toch kan kloppen.

Groeten

Lucas Grunenwald
Laatst gewijzigd door Lucasgrunenwald op 14 feb 2017 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 14 feb 2017 10:30

Ik wil haar nog wel ergens geloven. Op factuur kan ze niet in het zwart verkopen en met gewone betalingen wel.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2017 10:34

Niets belet u om naar een andere apotheek te gaan, en te onderhandelen over korting.

Waar ik ga heb je een kortingskaart en die geld enkel voor niet terugbetaalde geneesmiddelen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 feb 2017 12:27

Een factuur opmaken en verzenden kost geld. Daarvoor zal dan de korting gebruikt worden die je anders zou krijgen.
Ik heb een kortingskaart en iedere keer als er 5.00 € tegoed opstaat wordt dit afgetrokken van mijn volgende aankoop.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 14 feb 2017 14:58

Ook hier zo: cash betaling = op klantenkaart. En enkel daarop korting verrekend.

Dat zij dit niet zouden gemeld hebben kan een (commercieel) foutje zijn, maar mss had u van bij 't begin gesteld dat u via overschrijving wou betalen ? Of mss hadden ze't wel gezegd maar hebt u 't niet gehoord ? Kan allemaal ... Nu, wettelijk is er m.i. niks verkeerd.

LeenW: er wordt m.i. in een apotheek weinig (om niet te zeggen niks) in't zwart verkocht. Het verschil zal eerder in de kosten (versturen faktuur, opvolgen - controleren of betaling gebeurd is, wachten op centen, ...) zitten
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

WP002
Berichten: 1479

#6 , 15 feb 2017 23:50

De mevrouw had misschien schoonheidscrèmes etc. gekocht en u alleen maar voorgeschreven medicatie.

artemis
Berichten: 3294

#7 , 17 feb 2017 10:56

Bij mijn apotheek worden geen punten toegevoegd aan de spaarkaart bij alle generische geneesmiddelen (al of niet voorschriftplichtig en/of terugbetaalbaar) wegens te kleine winstmarge.

giserke
Berichten: 2434

#8 , 17 feb 2017 11:17

De apotheek is vrij zijn voorwaarden toe te kennen voor het gebruik van een kortingkaart. Hij is immers niet verplicht om een kortingkaart te geven.
Doet hij het wel, is dit een commerciële geste naar de klant toe.

Lucasgrunenwald
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 feb 2017 00:34

Dank voor uw reacties.

Dat ze de de kosten die facturatie met zich meebrengt als korting ziet lijkt mij de meest plausibele verklaring . Het staat me idd vrij om naar een andere apotheek te gaan maar ik ga -het bovenstaande in acht nemend- aannemen dat ze eerlijk handelt .

Met vriendelijke groeten

Lucas

Terug naar “Consumenten Koop”