Problemen installateur pelletkachel

Bouch01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen installateur pelletkachel

#1 , 05 feb 2017 21:04

Ik heb een tijdje geleden een pelletkachel (3jaar) gekocht en nu zijn hier problemen mee. Niet met de kachel op zich maar wel met de plaatsing van de kachel. Deze is niet volgens de regels van de kunst gedaan. Toen we inze installateur hier attent opmaakte zei hij dat hij dit gedaan had op onze vraag. Wat zeker niet waar is maar hier door probeert hij de herstelling die hiervoor nodig is ( +- 1700 euro ) van zich af te schudden. Hij heeft eennhalve flexibel geplaatst in onze schoorsteen en deze tevens niet afgedekt zodat er vogels hun nest hebben ingemaakt. Het vervolg kunnen julle al raden denk ik. Zoals gezegd de installateur zegt dat alles op onze vraag is gedaan dus hem treft geen schuld beweert hij. Ook ben ik tot de vaststelling gekomen dat het merk van pelletkachel dat hij ons in die tijd verkocht heeft dat hij hiervan nooit geen officiele dealer is geweest en deze bijgevolg ook niet mag plaatsen. Maar dit heeft hij toch gedaan. Mijn vraag is of hij effectief verantwoordelijk kan gesteld worden voor de alechte installatie waar hij nochtans 10jaar verantwoordelijk voor is en of ik hem er op aanspreken dat hij de kachel al niet mocht plaatsen mits hij geen officiele dealer was van dat merk?

Bedankt voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 feb 2017 08:46

Heb je al contact opgenomen met de fabrikant van de kachels? Als zij kunnen bevestigen (schriftelijk) dat hij die kachel niet mocht plaatsen, en wat er juist verkeerd werd gedaan, dan kan je naar de vrederechter stappen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 06 feb 2017 10:46

Heb je bewijzen van wat je beweert. Wat staat er op de factuur in verband met garantie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Bouch01
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2017 11:02

Heb je bewijzen van wat je beweert. Wat staat er op de factuur in verband met garantie.
Bedankt voor het antwoord en natuurlijk heb ik hize bewijzen van. Zoals iemnd anders als antwoord geeft heb ik ook een papier waarop staat dt hij dit merk niet mag verkopen en plaatsen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 06 feb 2017 17:23

Waarom zou hij een bepaald merk niet mogen verkopen, Als de groothandel hem dit levert, mag hij dit zeker verkopen.
Wie heeft u dat papier bezorg dat hij dat niet mag verkopen.
Jij bent ook verantwoordelijk dat je jaarlijks u schouw laat reinigen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jef007
Berichten: 1683

#6 , 06 feb 2017 19:32

over elk merk gaat het?

jef007
Berichten: 1683

#7 , 06 feb 2017 19:33

over WWelk merk?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 feb 2017 19:56

Zo als sloeberke schrijft vraag ik me dit ook af, het is niet omdat je geen officiële verdeler bent dat je dit merk niet mag verkopen, zie maar eens in de auto industrie !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”