Slechte ervaring met bedrijf

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Re: Slechte ervaring met bedrijf

#16 , 05 feb 2017 12:38

Een koper mag zijn teleurstelling over het product dan eveneens delen.

Naar welke toestanden gaan we dan?

De toestanden van de horeca, waar ieder een zijn gal spuwt, terecht of onterecht.

Iemand zwart maken dat hun producten maar zus & zo zijn, vind ik beneden alle peil en daar zou de wetgever iets moeten tegen doen.

Als ik sommige recensies van restaurants lees waar ik regelmatig ga, dan heb ik mijn bedenkingen met die schrijvers, die geen reintje respect hebben voor iemand anders zijn zaak.
Als de ene klant de deur dicht doet voor een restaurant, kan ze weer open voor een andere klant.

Lijkt me niet heel democratisch als je je mening niet meer mag uiten.
Ja, wat ze behandelen iedereen zo royaal als Lowie. Producten worden ook zwart gemaakt, dat heet sabotage van de concurrent maar vaak en al te vaak worden sommige klanten niet goed behandeld omwille van een achterliggende agenda van de zaak. Het is niet nieuw dat klant A een A behandeling krijgt en klant B een B behandeling in een en dezelfde zaak.

In mijn geval heb ik duidelijk een D behandeling gekregen en ik vroeg me af of dat mag uiten zonder teveel problemen op het net.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 feb 2017 15:32

Ik maak er ook een grap in dat ze met voorbedachte rade een slechte box hebben gestuurd. Of dit al dan niet waar is laat ik terzijde.
Nochtans maakt het al dan niet waar zijn, het verschil tussen "vrije meningsuiting" en "laster en eerroof". Als je niet kan bewijzen dat ze met opzet een slechte box hebben gestuurd, mag je dit niet zomaar zeggen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 feb 2017 15:49

Bewijzen is op zich niet nodig. Wel gerede grondslagen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 06 feb 2017 16:14

Bewijzen is op zich niet nodig. Wel gerede grondslagen.
Ik denk ook niet dat de topic starter "gerede grondslagen" heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 06 feb 2017 16:39

Dit zijn gefrustreerde mensen die op alles hun gal spuwen, lees maar eens tripadvisor, en neem dan die uit waar de normale mens het lekker en goed vind, wat men er soms overschrijven.
@ T.S neen ik heb geen bedrijf, ik ben al 7 jaar op ouderdomspensioen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38603

#21 , 06 feb 2017 17:22

Over smaken en kleuren kan men eeuwig discuteren zodoende....
Toch opletten met buitenlandse (buiten de EU) gelegen sociale kanalen - dan kan ook de buitenlandse wetgeving gelden met schadeadvocaten en exuberante schadeclaims.

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#22 , 06 feb 2017 18:12

Bewijzen is op zich niet nodig. Wel gerede grondslagen.
Ik denk ook niet dat de topic starter "gerede grondslagen" heeft...
Dat heb je mooi geformuleerd zeg... JE DENKT.

Realiteit is dat als jij 845 euro wil betalen voor 3 outfits die op niks lijken en 2 x een lelijk paar schoenen, jij dat in mijn plek mag doen. De middelmatige consument ligt daar niet op te wachten en ik wil ze dan ook waarschuwen over de boxing service. Als ze hun eigen ramen ingooien is dat toch mijn recht om mijn mening daar over te uiten. En bewijs maar eens of gronde gebaseerd op smaak gegrond zijn. Zal ik tegen de rechter beleefd uitleggen dat mijn smaak mijn mening gegrond dient en dat ik het recht heb die smaak uit te drukken aan iedereen die er voor kiest om ernaar te luisteren.

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#23 , 06 feb 2017 18:13

Dit zijn gefrustreerde mensen die op alles hun gal spuwen, lees maar eens tripadvisor, en neem dan die uit waar de normale mens het lekker en goed vind, wat men er soms overschrijven.
@ T.S neen ik heb geen bedrijf, ik ben al 7 jaar op ouderdomspensioen.
Tuurlijk gefrustreerden... ik denk dat jij gefrustreerd bent dat ik men mond open doe. ;) Maar goed die discussie gaan we niet aan. Dat is jouw woord tegen het mijne en ik heb dit topic niet geopend voor mensen die met mij argumenten-strijdje willen doen omdat ze het kunnen omdat ze op pensioen zijn.

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#24 , 06 feb 2017 18:17

Over smaken en kleuren kan men eeuwig discuteren zodoende....
Toch opletten met buitenlandse (buiten de EU) gelegen sociale kanalen - dan kan ook de buitenlandse wetgeving gelden met schadeadvocaten en exuberante schadeclaims.
Hebben ze dan allereerste zelf de plicht niet mij te beroepen op hun rechten voor ze naar de schadeclaims overgaan. Daarbij ik win er niks uit mijn mening te uiten over de slecht box die ik ontvangen heb. Ik denk dat het een consument zijn recht is, waar gaan we anders naar toe wanneer bedrijven consumenten hun mond kunnen snoeren na slechte service te hebben geleverd. Dan doe ik wel ff een telefoontje naar hun concurrentie en vraag ik ze ff mij die rechtzaak te doen helpen winnen... ze hadden in eerste instantie wat hun best mogen doen. Als ik met die outfits naar kledijadviseurs ga zullen ze hetzelfde zeggen dat kan toch niet als stijladvies bureau. Dat kan ik je garanderen.

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#25 , 06 feb 2017 18:18

Bewijzen is op zich niet nodig. Wel gerede grondslagen.
U zegt het.

Ik heb hun aan de telefoon al duidelijk gemaakt dat ik YouTuber ben. Als ze dan, lol, zelf ervoor kiezen om niet hun best te doen, ja...
het is een youtuber zijn ding om video's te maken over zijn levenservaringen... dan is het toch gegrond als die ontevreden is en het duur acht.

Franciscus
Berichten: 38603

#26 , 06 feb 2017 18:38

In België heeft men de wet op de marktpraktijken. En de Economische inspectie ...misschien eens daarvan gebruik maken?

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123

U kan best eerst de rechtsprocedures van uw eigen land gebruiken.

Maar u hebt er blijkbaar 'lol' in ik dacht dat dit een juridische site was en als u vindt dat u beter gediend bent om het op een andere wijze te doen niets belet u daarvoor.

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#27 , 06 feb 2017 18:48

In België heeft men de wet op de marktpraktijken. En de Economische inspectie ...misschien eens daarvan gebruik maken?

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123

U kan best eerst de rechtsprocedures van uw eigen land gebruiken.

Maar u hebt er blijkbaar 'lol' in ik dacht dat dit een juridische site was en als u vindt dat u beter gediend bent om het op een andere wijze te doen niets belet u daarvoor.
Ik heb gewoon een youtube kanaal ik vind het leuker om daarvan gebruik te maken... het hoeft niet altijd via het gerecht ofzo... Ik zal de link even sturen van de video zodat de mensen die aan de zakelijke kant ervan willen blijven even kunnen weergeven of het door de beugel kan of niet... ohja... ik zever in de video ook wel wat dus niet alles even serieus nemen, het is natuurlijk nog altijd een video die verschillende soorten mensen hoort aan te spreken... dus niet te snel denken dat je me kent. ;)

[Link verwijderd door juridischforum.be]

Franciscus
Berichten: 38603

#28 , 06 feb 2017 18:58

U hebt op het filmpje wel portretrecht / auteursrechten niet vergeten te vragen.
U noemt wel meer dan één echt bestaand merk ...op - of die daar zo gelukkig mee gaan zijn is iets anders ...minstens een is gevestigd in de Benelux.

mr2ndopinion
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#29 , 06 feb 2017 19:05

U hebt op het filmpje wel portretrecht / auteursrechten niet vergeten te vragen.
U noemt wel meer dan één echt bestaand merk ...op - of die daar zo gelukkig mee gaan zijn is iets anders ...minstens een is gevestigd in de Benelux.
Portretrecht wat bedoelt U juist Franciscus.

Ja, ik noem meerder merken op maar het gaat duidelijk om X en niet de genoemde merken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#30 , 06 feb 2017 19:29

gelieve geen namen te noemen, noch links te plaatsen naar sites die die namen noemen.

Terug naar “Consumenten Koop”