Ontbinding koop

High_hills
Topic Starter
Berichten: 78

Ontbinding koop

#1 , 02 feb 2017 12:47

Morgen ga ik een aangetekend schrijven versturen om de ontbinding van een aankoop te eisen aan een handelaar.
Het gaat hier over een bedrag van + 4000 €.
Wat is nu een redelijke termijn waarin ik zou eisen dat dit bedrag terug op mijn rekening staat?
De handelaar is gevestigd in Nederland.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2017 12:51

Eerst wil ik zeggen dit valt onder de Nederlandse wetgeving, handelaar woont in Nederland.

Heb je een reden voor ontbinding van de aankoop, want dit is niet zo simpel om een aankoop te ontbinden, daar zijn regels voor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

High_hills
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 02 feb 2017 12:58

Die wetgeving komt overeen met de Belgische volgens al hetgene ik opgezocht heb.

De verkoper faalt erin het product te herstellen/vervangen,het niet conform te maken volgens bestelling zonder bijbetaling en het niet binnen redelijke termijn uit te voeren.Ondertussen staat het al bijna 4,5 maand terug bij hem.Dit terwijl tussen de bestelling destijds en levering 3 maanden zat.

Reclame

High_hills
Topic Starter
Berichten: 78

#4 , 02 feb 2017 13:38

Ikzelf dacht aan een termijn van 2 weken.Is dat voldoende?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 feb 2017 13:42

Lijkt mij ook redelijke termijn.
Je kan - als je het bovenstaande hard kan maken - in het BE recht ook nog schadevergoeding vorderen.
Kan wel enkel - in BE recht - via de rechtbank afgedwongen worden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

High_hills
Topic Starter
Berichten: 78

#6 , 02 feb 2017 13:45

Ja,dat weet ik.Ik heb ook in de brief vermeld dit te zullen doen indien hij niet overgaat tot terugbetaling.

Terug naar “Consumenten Koop”