Proximus pakket annuleren door geen telefoon kabel in huis...

Vandenborre88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Proximus pakket annuleren door geen telefoon kabel in huis...

#1 , 31 jan 2017 21:18

Hallo allemaal.

Ik hoop dat deze vraag juist staat?..

Ik heb een contract getekend bij Proximus voor pakket.
Als ik 2 jaar klant zou blijven, kreeg ik een tv met een aankoopwaarde van maar 49 euro.

Toen de technieker langs kwam keek hij eerst in de garage, hier bleek dat de kabel die binnenliep verouderd was.
Deze is enkele weken later vernieuwd.
Toen ze weer een technieker langs kwam om de installatie uit te voeren bleek dat er geen kabel van in mijn appartement naar de verdeelkast loopt.
Blijkt dat ik hiervoor de kosten moet betalen.
Of een opzegging van het Proximus pakket moet doen, en de restwaarde van de tv te betalen..

Dit is inmiddels van eind november bezig...
Ik heb nog geen reactie hiervoor gekregen..

Ik vind niet direct in het contract dat ik ondertekend heb, of op internet dat ik verantwoordelijk ben voor te kijken of er een aansluiting is, en/ of ik de kosten moet betalen voor de kabel te leggen...

Doe ik dan nog steeds een contract breuk als ik weiger een kabel te laten trekken + betalen?

Het liefst zou ik de tv gewoon terug geven, maar dit kan/ mag niet omwille deze gebruikt is...

Wie is er nu in fout?
Ik, Proximus, of beide?

Alvast bedankt.

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 31 jan 2017 21:30

Voor de bekabeling binnen in huis is Proximus niet aansprakelijk aangezien die privaat is.
U doet dus kontraktbreuk aangezien u niet zorgt voor de vereiste binneninstallatie.
Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dergelijke leiding niet zou aanwezig zijn, tenzij u
in een Middeleeuws pand woont.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38594

#3 , 31 jan 2017 22:30

In een appartementgebouw ook meegemaakt ... Telefoon was van die firma maar als men daar ook TV en internet wilde aanhangen ging dat niet.
Ergens in de koker was er 'iets' gebeurd' met de kabel - vermoedelijk een ander appartement die de kabeltjes had in beslag genomen.
Contract is dan ontbonden.
Met de andere aanbieder was er geen probleem daarvan liep de kabelgoot ergens anders.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”