Auto verkocht

Karpervis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Auto verkocht

#1 , 31 jan 2017 19:30

Onlangs een mondelinge overeenkomst gemaakt dat de koper mijn auto ging kopen,ze ging 1000 euro storten en heeft ze ook gedaan,maar ik had haar gevraagd of de banden vernieuwd moesten worden,ze zei ja en ben ik ook naar de keuring geweest voor haar dat verplicht is als ge u auto verkoop particulier,twee weken na de overeenkomst belt ze mij dat de verkoop niet door gaat omdat ze geen geld heeft,ik had wel voor haar nieuwe banden gestoken en naar de keuring geweest,nu wil ze het voorschot terug,ik heb 500 euro terug gestort na die kosten dat ik gemaakt had,nu is mijn vraag moet ik het volledige bedrag terug storten of niet,grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 31 jan 2017 19:32

Stond er op die overschrijving waarvoor het geld diende?
Zo ja, hoeveel was de afgesproken verkoopprijs?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 31 jan 2017 19:40

U hebt recht om 10% van de verkoopprijs in te houden bij annulatie (voor zover er geen opschortende voorwaarde was). Dat van die banden staat daar los van.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 31 jan 2017 19:49

Burgerlijk wetboek :

Art. 1589. Verkoopbelofte geldt als koop, wanneer er wederzijdse toestemming van de partijen is omtrent de zaak en omtrent de prijs.
Art. 1590. Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien :
Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden.
En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.
Art. 1591. De koopprijs moet bepaald zijn en door de partijen worden vastgesteld.

Karpervis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2017 23:09

Stond er op die overschrijving waarvoor het geld diende?
Zo ja, hoeveel was de afgesproken verkoopprijs?
Ja,stond op de overschrijving,de verkoopprijs was 16200 euro.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 31 jan 2017 23:29

Dan kan u die 1000 EUR voorschot houden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Karpervis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 feb 2017 18:08

Dan kan u die 1000 EUR voorschot houden.
Merci voor den uitleg

Terug naar “Consumenten Koop”