meterstanden

tom2604
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

meterstanden

#1 , 12 jan 2017 15:27

Hey, vorig jaar is er iemand langsgeweest voor de meterstanden te noteren maar die heeft een fout gemaakt waarbij hij het dagtarief veel te laag had doorgeven 420 ipv 4200 ik heb toen wat geld terug gekregen( ikzelf was niet op de hoogte van die fout) waarna ik een voorstel kreeg van luminus om mijn maandelijkse voorschot te verlagen ben daar niet op ingegaan omdat ik niet graag voor verassingen kom te staan. Had dus ook niet het gevoel dat ik mijn verbruik beter moest opvolgen.
Nu breng ik mijn nieuwe meterstand in en blijkt dat mijn verbruik doordat zij de eerste keer er 4000 mhz naast zaten ik nu meer dan 2000 euro zou moeten opleggen... Door die weliswaar menselijke fout zit ik nu toch wel in een heel vervelende situatie... kan ik hier iets aan doen of zoniet zijn ze toch verplicht om in te stemmen met een geschikt afbetalingsplan? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 12 jan 2017 16:44

Als u de fout niet hebt gemaakt ... (u hebt wel de plicht na te zien)... kan u vragen aan uw maatschappij om het bv in x maanden te betalen.
Stel wel een redelijk bedrag voor €200 bv.
U kan ook aanhalen dat u niet bent ingegaan op de vermindering.

tom2604
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2017 20:25

Dank u!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”