Pagina 1 van 1

Facturatie + ontvangst

Geplaatst: 12 jan 2017 10:13
door triplesun
Ik heb hieronder verschillende vragen met betrekking tot facturatie:

1. Een consument heeft een openstaande rekening, maar heeft hiervoor geen factuur/afrekening gekregen. Is een consument verplicht navraag te doen naar een factuur/afrekening,? En na welke termijn dient hij hier navraag te doen?

2. In welke mate kan een onderneming kosten aanrekenen aan de consument als de onderneming de facturatie naar een verkeerd adres stuurt, vanwege een administratieve fout?

Re: Facturatie + ontvangst

Geplaatst: 12 jan 2017 10:22
door LeenW
1) Consument is daar niet verplicht toe, maar kwestie van geen onaangename verrassingen te krijgen binnen 6 maanden, kan hij het toch best eens navragen.

2) Hangt ervan af hoe de fout tot stand komt. Als u een verkeerd adres opgeeft of verhuist zonder iets te laten weten etc., kunnen ze kosten aanrekenen. Als zij de fout gemaakt hebben, hoeft u die uiteraard niet te betalen.

Re: Facturatie + ontvangst

Geplaatst: 12 jan 2017 17:44
door triplesun
Het verkeerde adres stond in hun bestanden van een vorig bezoek, 3 jaar voordien. Ik ben inmiddels ook al 3 jaar verhuisd. De huidige factuur betreft een bezoek van afgelopen jaar. Bij mijn aanmelding op een elektronische zuil, met mijn EID, zou volgens hen mijn oud adres verschenen zijn, en zou ik dat bevestigd hebben (JA geklikt), geen pincode voor digitale handtekening. In alle oprechtheid herinner ik me niet dat mijn adres hierop werd weergegeven. Ook op de printout worden geen gegevens weergegeven. Ik heb dus geen enkele controle over de juistheid van de gegevens waarover zij beschikten. Ik ga ervan uit dat, gezien je met je EID aanmeldt, zij automatisch een controle kunnen doen van je adres. De privacy-wetgeving laat dit ook toe, gezien zij dit voor facturatie nodig hebben.