Foute levering webshop gevolg ontbinding verkoop?
Geplaatst: 10 jan 2017 18:30
Beste,
Webshop yz en webshop yzq zijn hetzelfde bedrijf maar yzq verkoopt via een iets andere URL en biedt dezelfde producten aan als yz maar als tijdelijke actie met extra korting.
Consument x koopt bij webshop yzq product p.
Webshop yzq verzendt het verkeerde product p2 naar x.
Yzq erkent de fout maar geeft aan niet na te zenden of te ruilen met "hun verkoopmodel" als reden.
Yzq vraagt product p2 terug te zenden om terugbetaling te verkrijgen.
Ondertussen staat product p te koop op webshop yz aan een hogere prijs.
Heeft de consument het recht om product p alsnog te vragen van yzq?
Wat kan x doen wanneer het antwoord van yzq is: "neen we houden zelf geen voorraad aan"
mvg
Webshop yz en webshop yzq zijn hetzelfde bedrijf maar yzq verkoopt via een iets andere URL en biedt dezelfde producten aan als yz maar als tijdelijke actie met extra korting.
Consument x koopt bij webshop yzq product p.
Webshop yzq verzendt het verkeerde product p2 naar x.
Yzq erkent de fout maar geeft aan niet na te zenden of te ruilen met "hun verkoopmodel" als reden.
Yzq vraagt product p2 terug te zenden om terugbetaling te verkrijgen.
Ondertussen staat product p te koop op webshop yz aan een hogere prijs.
Heeft de consument het recht om product p alsnog te vragen van yzq?
Wat kan x doen wanneer het antwoord van yzq is: "neen we houden zelf geen voorraad aan"
mvg