Air-Mail zending in beslag genomen door de douane

Xspy
Topic Starter
Berichten: 2

Air-Mail zending in beslag genomen door de douane

#1 , 10 jan 2008 13:14

ik heb op 23/12/2007 en gsm besteld uit china op deze shop http://www.specialphones.eu/content/eng ... age=orders

Op 31/12/2007 is mijn pakket toegekomen in belgie en zat het bij de douane via de E Tracker site van taxipost ben ik te weten gekomen dat mijn zending is geblokkeerd bij douane
dus ik heb eerst naar de douane in Brucargo gebeld die zeggen dat ik naar taxipost moet bellen wat ik ook heb gedaan
die melden bij dat er geen problemen waren en dat het wat langer ging duren door de feestdagen

nu op 08/01/2008 krijg ik een brief van BIPT dat mij zending illegale zend/ontvang apparatuur bevat het trof meer bepaald om 1 GSM tri-Band digital mobile phone ifoe model NO.P168+

in de brief staat de volgende inbreuken werden vasgesteld

Geen CE NBnr. merkteken
a) op het product
b) op de verkakking
c) op de begeleidende ducumenten

Geen Type partij en/of serienummer of het toestel
geen indentificatie van de verantwoordlijke voor het in de handel brengen op het toestel
geen verklaring van overeen stemming bij het toestel

Conclusie uw Air-Mail zending is officieel in beslag genomen


voor de deze gsm heb besteld wist ik niets van wat in de brief staat ook op het product staat
ik heb deze besteld omdat je hem niet in belgie kunt kopen en ben ik hem nu kwijt door dei klote douane

ook moet ik nog eens een brief terug sturen waar ik de zending vrijwillig en definitief afstand moet van doen
anders kan ik nog een gerechtelijke procedure met eventuele correctionele vervolging krijgen

kan is daar nog iets aan doen bedankt alvast
Laatst gewijzigd door Xspy op 11 jan 2008 05:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 10 jan 2008 22:32

Heel wat electronica die uit China komt en via Internet verhandeld wordt is namaak. Indien dit onderschept wordt door de douane, wordt het inderdaad in beslag genomen.

Ik denk dat u beter afstand doet, zoals men u voorstelt ... en dat u beter geen Chinese rommel meer bestelt op Internet. Vergeet niet dat op de aankoop en invoer van namaakgoederen sinds een aantal maanden boetes tot 1000 euro staan. In de brief vermeldt u best dat u de GSM ter goeder trouw hebt gekocht en niet wist dat het namaak was.

Het is natuurlijk niet echt aangenaam voor u, dat begrijp ik wel.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 10 jan 2008 23:51

Het is hier volgens de gegevens in het geheel niet zeker dat het namaak is. Als het namaak is zou er in het document van de BIPT moeten staan van "wat" het namaak is. Ik ben niet 100% zeker maar de BIPT houd zich volgens mij niet bezig met het feit of het namaak is of niet maar eerder met de frequenties en normen waaraan dit gsm toestel moet beantwoorden en die dus blijkbaar ontbreken. Het is dus volgens mij niet in beslag genomen omdat het misschien namaak is. De BIPT heeft gezien dat het toestel mogelijk niet conform is. De stukken/dokumenten of stempels die moeten bewijzen dat het conform is ontbraken.

Eigenlijk doet het er niet toe want ge zult moeillijk kunnen bewijzen dat het toestel wel voldoet aan de normen van zend en ontvangapparatuur wat een GSM in feite is.

Gewoon antwoorden dat ze het mogen ... wel ja je begrijpt me wel.

Reclame

Xspy
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 11 jan 2008 05:21

tja wil wil het wel afstaan maar ik heb 150 euro betaal voor de gsm
dus zal ik die ook niet meer terug zien
de shop waar ik hem heb gekocht is het aan het bekijken

JD
Berichten: 41

#5 , 09 mar 2008 17:32

tja wil wil het wel afstaan maar ik heb 150 euro betaal voor de gsm
dus zal ik die ook niet meer terug zien
de shop waar ik hem heb gekocht is het aan het bekijken

Geachte,

Waarschijnlijk zal de shop ook niets meer kunnen doen voor u omdat deze gelegen is in China (volgens uw beschrijving). U had redelijkerwijs moeten weten dat een certificaat nodig was voor invoer in de EU (zie EU-wetgeving).

Mvg
JD

Terug naar “Consumenten Koop”