Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
Ive De Jong
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aankoop auto

#1 , 2 maand 3 weken geleden (07 jan 2017 11:51)

Geachte,

ik zie vorige week een auto te koop (Citroën Berlingo voor 7831€ Excl. BTW) Ik wil graag deze auto kopen, maar na enkele uren is de prijs aangepast naar 10642€ Excl. BTW.
Ik mail naar de Citroën garage in Brecht, alsook naar de klantendienst en ze geven toe dat de auto niet correct stond geprijsd, maar dat ze de auto niet willen verkopen aan mij voor de prijs van 7831€ Excl. BTW.
Is Citroën verplicht mij de auto te verkopen aan 7831€ Excl. BTW?

Vriendelijke groeten
I. DJ.

Reclame

LeenW
Berichten: 5528

#2 , 2 maand 3 weken geleden (07 jan 2017 12:15)

Wanneer hebt u uw intentie om de auto te kopen aan hen duidelijk gemaakt? Voor of na de aanpassing?

Ive De Jong
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 2 maand 2 weken geleden (09 jan 2017 09:52)

Ik heb dit gedaan een paar uur gedaan na de aanpassing.

denlowie
Berichten: 6599
Juridisch actief: Nee

#4 , 2 maand 2 weken geleden (09 jan 2017 09:56)

Ik denk dat je een paar uur te laat was !

Maar ondanks dit, wanneer iets fout geprijsd staat en de verkoper kan aantonen dat dit om een werkelijke fout gaat moet men je die auto ook niet verkopen !

Fouten maken is ook menselijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 5528

#5 , 2 maand 2 weken geleden (09 jan 2017 10:07)

Inderdaad te laat, verkoper mag de prijs ook gewoon verhogen.

Ive De Jong
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 2 maand 2 weken geleden (09 jan 2017 11:07)

Ook al heb ik hier print screens van gemaakt toen de prijs lager was en daarna een mail heb gestuurd naar Citroën?

Alavst bedankt voor jullie reacties, sorry voor mijn onbeleefdheid.

denlowie
Berichten: 6599
Juridisch actief: Nee

#7 , 2 maand 2 weken geleden (09 jan 2017 11:23)

Is het manifest duidelijk dat er sprake is van een vergissing van de winkelier, dan kan u niet eisen dat die verkoopt of levert tegen de verkeerde prijs.

Dit is hier toch zeer duidelijk aan de prijs, 36% verschil.

Verder zoek je dit maar eens op via google !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 5528

#8 , 2 maand 2 weken geleden (09 jan 2017 11:50)

Ive De Jong schreef:Ook al heb ik hier print screens van gemaakt toen de prijs lager was en daarna een mail heb gestuurd naar Citroën?

Alavst bedankt voor jullie reacties, sorry voor mijn onbeleefdheid.


Als u toen akkoord was te kopen, had u met die prijs kunnen kopen. Daarna niet meer. Dat is net hetzelfde als een supermarkt die zijn prijzen aanpast per week, de week nadien moet je ook niet afkomen met de prijzen van vorige week.

Terug naar “Consumenten Koop”