Vraag over rechten op virtuele goederen

AlManiak
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over rechten op virtuele goederen

#1 , 28 dec 2016 13:39

Hallo iedereen!

Ik heb een vraagje over wat mijn rechten zijn tot over virtuele goederen die ik zelf gekocht heb. Let op het gaat hier over virtuele goederen zelf door het bedrijf in kwestie verkocht (geen accounts overkopen of goldselling).

Ik heb een lange tijd league of legends gespeeld en een beetje geld ingestoken (voor zowel cosmetische dingen, als booster packs). Ik heb dit spel gespeeld van ongeveer 2010 tot 2014. Ik ben een tijdje gestopt met het spelen, mede door tijdgebrek en prioriteiten maar wou een paar dagen terug graag nog eens opnieuw beginnen.

Blijkt dat mij account niet meer bestaat, na een support mail te hebben gestuurd naar Riot heb ik vernomen dat mijn account gehackt is geweest, de hacker valsgespeeld heeft en ze mijn account getermineerd hebben.

Hieronder is het antwoord dat ik kreeg:
Greetings Summoner,

We have thoroughly investigated the account. After collecting all necessary data we came to a conclusion that your account has been used by more than one player for extended period of time.

You can read the Terms of Use:

http://euw.leagueoflegends.com/en/legal/termsofuse

Unfortunately, you failed this part of Terms of Use by not contacting us immediately, thus ultimately leaving you, the owner of the account, responsible for all the actions taken on the account. Furthermore the account has been permanently suspended for using third party programs, destroying the competitive experience for the other players. As we mentioned, it is your responsibility to keep the account protected and as you have not contacted us previously, we have to permanently close the account for security reason.

The decision is final and won't be changed. We consider this matter closed.
Ik heb toch een goede 80 Euro hier ingestoken, en zijnde dat het enigste dat ik (mis?)daan heb is 2 jaar niet meer gespeeld te hebben (dus ook niet op tijd kon ondervinden dat mijn account gehackt was) vind ik dit mischien een beetje onterecht.

Mijn vraag is nu: Kan ik hier iets tegen doen? Heb ik niet recht op mijn aangekochte goederen op mijn vorige account of verzet naar een nieuwe account die ik maak? Ben ik hier in fout?

Ik heb dit nog nooit voorgehad en ben hier een beetje van verschoten. Is er iemand hier die met deze zaken al eens in aanraking is gekomen?

Al vast bedankt, en een gelukkig nieuwjaar!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 28 dec 2016 16:14

Lees uw gebruikersovereenkomst er op na. Hoogstwaarschijnlijk staat daar in dat alles eigendom is van de ontwikkelaar en u alles alleen maar huurt.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”