Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
Gert_D
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

Re: Contract strookt niet met wat er gezegd is

#31 , 6 maand 2 weken geleden (05 jan 2017 22:21)

Ik heb een beetje schrik dat het zou verlopen zoals denlowie zegt. Dat het in mijn eigen gezicht gaat ontploffen :(

Reclame

TomVDJ
Berichten: 7715

#32 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 08:59)

Gert_D schreef:Ik heb een beetje schrik dat het zou verlopen zoals denlowie zegt. Dat het in mijn eigen gezicht gaat ontploffen :(
Zolang u geen onwaarheden verteld, kan er helemaal niets ontploffen. Wees gerust: u als boze klant "susses" is voor zo'n operator véél en véél goedkoper, dan te proberen u een proces aan te doen, waarvan de uitkomst héél erg tweifelachtig zou zijn... Dat proces op zich zou dan ook nog eens héél slechte reclame voor de operator zijn en hén héél erg onsympathiek maken in de ogen van veel klanten. Dit gaan ze dus nooit of nooit doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 7393
Juridisch actief: Nee

#33 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 12:54)

Maar de operator hoef niet naar de rechtbank te gaan, het is aan TS om naar de rechtbank te gaan zonder één bewijs.

Als je de operator vuil maakt, zal die zeker niet wachten om je te dagvaarden, zij hebben advocaten in dienst !

Geen enkele krant gaat dit publiceren zonder dat er een spoor bestaat van wat TS beweerd.

Ts kan zich enkel belachelijk maken om iets te beweren, maar het toch anders heeft getekend
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

TomVDJ
Berichten: 7715

#34 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 13:13)

denlowie schreef:Als je de operator vuil maakt, zal die zeker niet wachten om je te dagvaarden, zij hebben advocaten in dienst !
Waar haal je dat? Als je je ongenoegen uit naar een operator toe, onder daarbij flagrant te liegen, maat die operator geen schijn van kans, en zal die er zelfs niet aan denken om te dagvaarden.
denlowie schreef:Geen enkele krant gaat dit publiceren zonder dat er een spoor bestaat van wat TS beweerd.
Wie spreekt er over een krant? Ik spreek over facebook / twitter / etc...

Ook Userbase (www.userbase.be) kan een plaats zijn waar de topic starter zijn klacht kan formuleren. Op dat forum zijn van sommige providers customer-care mensen aanwezig die mogelijk een oplossing kunnen bieden.

Mijn ervaring leert me dat enkel de contactpagina op hun website gebruiken, zeer weinig uithaalt in dit soort zaken.

denlowie schreef:Ts kan zich enkel belachelijk maken om iets te beweren, maar het toch anders heeft getekend
TS maakt zich helemaal niet belachelijk. Het is makkelijk gezegd: "teken niets voor je het gelezen hebt", maar veel, héél erg veel mensen, geloven wat verkopers vertellen en gaan er ook van uit dat wat in het contract staat, effectief is wat de koper verteld heeft. Als verkopers daarvan misbruik maken, mag dit zéér zeker aangekaart worden!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 9221
Locatie: Erpe Mere

#35 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 13:40)

"teken niets voor je het gelezen hebt" en zeker geen contract van 2 jaar. Altijd problemen als je onvoorbereid een contract afsluit, nochtans kan je alles rustig op hun website bekijken en vergelijken. Als je alle verkopers moet geloven op hun woord ben je naief.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

TomVDJ
Berichten: 7715

#36 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 16:11)

sloeberken schreef:Als je alle verkopers moet geloven op hun woord ben je naief.
En als een operator denkt dat mensen die op die manier "bedrogen" worden, altijd stilletjes zwijgen, zijn ook naïef. Als consument moet je mondig zijn. Pas dan krijg je dingen gedaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 7393
Juridisch actief: Nee

#37 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 16:17)

Maar wie zegt dat ze "bedrogen" worden ???

Wat staat er op hun brieven dat zij gekregen en getekend heeft.

Dit is in mijn ogen firma's zwart maken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gert_D
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#38 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 19:32)

Op de papieren die we gekregen hebben staat niet wat de verkoper vertelde. We hebben dat contract niet nagelezen vermits we in een drukke winkel stonden en het een contract van 10 pagina's was. We zijn inderdaad naïef geweest maar dit zal een (dure) les zijn

denlowie
Berichten: 7393
Juridisch actief: Nee

#39 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 19:47)

Ik begrijp wel dat dit kan gebeuren, TS is niet den eersten maar zal zeker niet de laatsten zijn, die beet genomen word door gewiekste verkopers !

En zeker in drukke winkels waar alles zo snel gaat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gert_D
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#40 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 20:58)

Men zou zulke agressieve verkooptechnieken moeten verbieden. Het is de 2de keer dat ik dit meemaak, deze keer is het een telecommaatschappij, de vorige keer een energieleverancier. Die beweerde dat alles geheel vrijblijvend was. Er was een voorlopig document opgemaakt en we kregen een bepaalde tijd om ons eventueel te bedenken. Nog geen week later kregen we papieren in de bus om de overstap van leverancier te bevestigen. Ik heb moeten dreigen met de ombudsdienst om er onderuit te geraken. Als we in een winkel aangesproken worden, praten ze ons onder tafel. Vooral ik moet alles deftig en rustig kunnen nalezen en daar krijg je in zo'n winkels niet de kans toe.


Gert_D
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#42 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 21:31)

Site niet beschikbaar?

Franciscus
Berichten: 28117

#43 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 21:39)

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=46026
bij gewoon intikken in zoekmachine geen probleem ...op klikken is idd server niet beschikbaar.

Gert_D
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#44 , 6 maand 2 weken geleden (06 jan 2017 22:23)

Ik heb daar reeds een gelijkaardig geval (vluchtig) gelezen van dezelfde provider. Dus ze zijn blijkbaar niet aan hun proefstuk toe.

TomVDJ
Berichten: 7715

#45 , 6 maand 1 week geleden (10 jan 2017 12:59)

denlowie schreef:Maar wie zegt dat ze "bedrogen" worden ???
Wat de TS verteld, is bedrogen worden: Een verkoper die mondeling iets beweerd, dat blijkt anders te zijn in de uiteindelijk ondertekende documenten. Vergeet niet dat een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig is! Dus juridisch gezien is de verkoper weldegelijk strafbaar. Alleen kan je het niet bewijzen.

TS zou al met een dictafoon de verkoper opnieuw moeten benaderen en hem dezelfde beloftes doen maken dan voordien. Op dat moment zou hij effectief bewijs hebben van de mondelinge overeenkomst.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”