Virusprogramma

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

Virusprogramma

#1 , 13 dec 2016 18:20

Bij aan koop van nieuwe p.c in dec2015 kocht ik tevens een antivirus programma bulgaerd . Dit was voor 1 jaar en betaald via internet banking . Nu stel ik vast dat een zelfde bedrag nogmaals van mijn rekening ging . Ik gaf geen opdracht hiervoor . Deed geen enkele bankbewerking hiervoor . Kan ik mij daartegen verzetten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 dec 2016 18:23

Contacteer uw bank en vraag waarom ze betaald hebben zonder dat u een domiciliëring hebt aangevraagd (waarschijnlijk heb je dat wel gedaan zonder het te beseffen).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 13 dec 2016 19:50

Recent ook zo iets voorgehad. Had abo op antivirus van 2 jaar. Plots werd er opnieuw geld van mijn rekening gehaald voor een verlenging met 2 jaar. Na een klacht stuurde men me hun voorwaarden door. Daarin stond dat er een stilzwijgende verlenging was met telkens dezelfde periode tenzij men 1 maand vooraf opzegde. Heb verder niets gedaan omdat ik het programma toch verder wilde gebruiken.
Mogelijks was dit hier hetzelfde. Lees dus zeer nauwkeurig hun voorwaarden er op na.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 13 dec 2016 19:53

Recent ook zo iets voorgehad. Had abo op antivirus van 2 jaar. Plots werd er opnieuw geld van mijn rekening gehaald voor een verlenging met 2 jaar. Na een klacht stuurde men me hun voorwaarden door. Daarin stond dat er een stilzwijgende verlenging was met telkens dezelfde periode tenzij men 1 maand vooraf opzegde. Heb verder niets gedaan omdat ik het programma toch verder wilde gebruiken.
Mogelijks was dit hier hetzelfde. Lees dus zeer nauwkeurig hun voorwaarden er op na.
Dat kan maar dan zal het geld niet "automatisch" van je rekening verdwijnen, wat bij TS
wel het geval is.
Dus heeft hij -onbewust- een domiciliëring ondertekend.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#5 , 13 dec 2016 20:17

De antwoorden kunnen werkelijkheid zijn .

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 13 dec 2016 20:36

[
Dat kan maar dan zal het geld niet "automatisch" van je rekening verdwijnen, wat bij TS
wel het geval is.
.
Het gebeurde wel automatisch. Had het pas gezien bij nazicht van mijn bankuittreksels dat er de week voordien geld was afgehaald, en dat zonder mijn uitdrukkelijke toestemming. Blijkbaar had ik bij de aanvang van het contract ergens een verkeerd vakje aangeklikt (zo hebben ze me laten weten)

WP002
Berichten: 1479

#7 , 14 dec 2016 17:53

Een ander bekend antivirusprogramma zet die optie van automatische verlenging ook standaard aan, je moet dat handmatig uitschakelen. Dat is onwettig, maar wat ga je er tegen doen? Bedrijf zit in de USA.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#8 , 16 dec 2016 12:41

ISMDL 1.0.0 P 3
BullGuard Internet Security
Abonnement van 1 jaar3 computers
BullGuard Install & Set Up toevoegen
Prijs
Voordat:
59,95 €
Nu: 17,99 €
U bespaart 41,96 € Kortingscode gebruiken

God geklaagd ....ze hebben ongevraagd 59,95 euro van mijn rekening gehaald . Dat boeltje stinkt echt .

Milo72
Berichten: 1016

#9 , 16 dec 2016 13:32

ik weet niet of het raadzaam (en/of toegelaten) is om bedrijf / product hier met naam en toenaam te vermelden
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

WP002
Berichten: 1479

#10 , 16 dec 2016 17:22

Dit is nu zoiets wat je best eens aan Test-aankoop voorlegt...


willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#12 , 17 dec 2016 12:18

Op de website rechts staat ...STEL EEN VRAAG . Bij het drukken hierop komt ...ERROR

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#13 , 20 dec 2016 12:17

het bankantwoord

Ik heb dit voor u nagekeken en deze betaling werd gedaan met uw kredietkaart. Wanneer u eenmalig deze betaling heeft uitgevoerd met uw kredietkaart, beschikt deze firma over uw gegevens en hierdoor hebben zij een domiciliëring aangemaakt op uw kaart.
Om deze domiciliëring op uw Mastercard stop te zetten, kan u deze firma contacteren om deze stop te zetten of u kan via Cardstop uw Mastercard annuleren. Zo wordt deze domiciliëring ook gestopt.

Terug naar “Consumenten Koop”