Offerte Dak

Bart88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Offerte Dak

#1 , 13 dec 2016 08:56

Hallo iedereen,

Ik heb wat het forum doorgenomen maar ik vind niet een voorbeeld dat toepasbaar is op mijn probleem. Ik heb in juni een dakwerker (Dakwerker A)gekozen voor het plaatsen van mijn nieuw dak, ik heb hiervoor niets ondertekend. Nu heb ik hem tot September mails gestuurd met de vraag hoe het zit met de planning. Ik heb hier nooit een antwoord over gekregen dus ik dacht dat die het toch niet ging doen.

In November heb ik een nieuwe dakwerker gezocht (dakwerker B), bij hem heb ik wel een offerte ondertekend. Nu komt dakwerker A op de proppen dat hij mij ingepland heeft voor 9 januari (Blijkbaar door medische omstandigheden afwezig en heb ik die mail niet ontvangen).
Nu wil ik eigenlijk toch met dakwerker A doorgaan aangezien hij een definitieve datum doorgegeven heeft en ik wil zo snel mogelijk een nieuw dak.

Hoe bindend is een offerte? Ik las hier op meerdere posts dat dit toch bindend is. Maar ik ben het niet zeker of het een geldige offerte is aangezien er geen uitvoeringsdatum op staat, of een deadline.
Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast hartelijk dank!

(Ik kan de offerte hier posten mocht je meer info nodig hebben)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 13 dec 2016 09:01

indien u een offerte ondertekend hebt wil dat zeggen dat u akkoord gaat met hetgeen er in is opgenomen.
U kan hier meestal enkel onderuit door het betalen van een schadevergoeding.

Bart88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2016 09:30

Hey,

bedankt voor het snelle antwoord! Dus ook al staat er geen uitvoeringsdatum op? De dakwerker kan dan eigenlijk zo lang wachten als hij wil?
Ik heb onlangs ook mijn handtekening gewijzigd en heb hiermee de offerte ondertekend, dit is niet de handtekening van op mijn identiteitskaart. Dit is geen loop-hole om er onderuit te geraken? :p

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 13 dec 2016 09:53

Je had moeten tekenen met een geldigheidsdatum.

Nu zijn er 3 opties:
Ofwel ga je in zee met dakwerker B.
Ofwel betaal je hem een schadevergoeding.
Ofwel probeer je het minnelijk te regelen.

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 13 dec 2016 10:20

Hey,

bedankt voor het snelle antwoord! Dus ook al staat er geen uitvoeringsdatum op? De dakwerker kan dan eigenlijk zo lang wachten als hij wil?
Ik heb onlangs ook mijn handtekening gewijzigd en heb hiermee de offerte ondertekend, dit is niet de handtekening van op mijn identiteitskaart. Dit is geen loop-hole om er onderuit te geraken? :p
Neen, en het is vrij schandalig dat u een zelfstandige die u op geen enkele manier onrecht heeft aangedaan zo wilt behandelen. Zie antwoord Blaatpraat met wat u kan doen. Let ook op dat u dakwerker A niet vergeet af te zeggen als u voortgaat met B.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 dec 2016 10:26

Als je u handtekening heeft veranderd zal je ook een nieuwe indentiteiskaart moeten aanvragen want dit kan voor zeer grote problemen zorgen, en strafbaar(schrift vervalsing) een grafoloog kan dit zeer snel zien. !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 dec 2016 10:35

Hartelijk dank voor de informatie, ik probeer met de boete en zo niet dan moet ik dakwerker A annuleren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 dec 2016 10:42

Hartelijk dank voor de informatie, ik probeer met de boete en zo niet dan moet ik dakwerker A annuleren.
sorry maar daar heb je ook een verbintenis mee die zal ook een schade vergoeding eisen!!

Daar je een mondelinge overeenkomst heeft, dit is 100% rechts geldig daar er nu reeds mails van bestaan sta je zeer zwak in je schoenen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 13 dec 2016 11:06

van handtekening gewijzigd :D

u hebt getekend, punt aan de lijn...

spurnd
Berichten: 95

#10 , 13 dec 2016 11:56

Ben geen jurist of advocaat, maar stel toch volgende vragen waar experts misschien op kunnen antwoorden:
  • Is het herroepingsrecht voor contract B niet van toepassings, mits offerte bij de klant thuis getekend is in aanwezigheid van klant en dakwerker(en er van uitgaand dat de 14 dagen bedenktermijn niet gepasseerd zijn)?
  • is de offerte nog geldig als deze niet aan de wettelijke bepalingen voldoet? En ik dacht dat een geschatte levertermijn hier verplicht op moet staan om geldig te kunnen zijn?

Bart88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 dec 2016 12:53

  • is de offerte nog geldig als deze niet aan de wettelijke bepalingen voldoet? En ik dacht dat een geschatte levertermijn hier verplicht op moet staan om geldig te kunnen zijn?
Ik had ook iets gelezen van een geschatte levertermijn. Maar blijkbaar is dit niet verplicht op een offerte? Dakwerker A heeft al laten weten dat het ok is dat ik contractbreuk doe aangezien hij lang niets heeft laten weten.

Ik heb dakwerker B zijn offerte ondertekend op 25 oktober, op 9 december liet ik hem weten dat ik wil afzien van dit contract. Tussen die tijd heb ik meerdere mails verzonden om mij een voorlopige factuur te sturen voor de isolatie (aangezien de premies dalen vanaf volgend jaar). Waar ik geen antwoord op kreeg..

spurnd
Berichten: 95

#12 , 13 dec 2016 16:04

STEL, stel dat er toch een herroepingsrecht van toepassing zou zijn op deze overeenkomst, en deze staat niet vermeld in de algemene voorwaarden van dakwerker B, dan heeft u een herroepingsrecht termijn van 12 maanden. Maar nogmaals, zou graag eens weten wat een expert op het forum hiervan vind, deze gaat mijn mening mogelijks compleet de grond in boren...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 13 dec 2016 16:12

STEL, stel dat er toch een herroepingsrecht van toepassing zou zijn op deze overeenkomst, en deze staat niet vermeld in de algemene voorwaarden van dakwerker B, dan heeft u een herroepingsrecht termijn van 12 maanden. Maar nogmaals, zou graag eens weten wat een expert op het forum hiervan vind, deze gaat mijn mening mogelijks compleet de grond in boren..

.
Als deze dakdekker een telefoon of mail gekregen heeft om eens langs te komen voor het herstellen van een dak dan is er geen herroeping recht!

Als TS zelf naar de dakdekker is gegaan dan is er geen herroeping recht

Dit is enkel op beurzen, webshops en voor de verkopers aan de deur !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

spurnd
Berichten: 95

#14 , 13 dec 2016 16:56

STEL, stel dat er toch een herroepingsrecht van toepassing zou zijn op deze overeenkomst, en deze staat niet vermeld in de algemene voorwaarden van dakwerker B, dan heeft u een herroepingsrecht termijn van 12 maanden. Maar nogmaals, zou graag eens weten wat een expert op het forum hiervan vind, deze gaat mijn mening mogelijks compleet de grond in boren..

.
Als deze dakdekker een telefoon of mail gekregen heeft om eens langs te komen voor het herstellen van een dak dan is er geen herroeping recht!

Als TS zelf naar de dakdekker is gegaan dan is er geen herroeping recht

Dit is enkel op beurzen, webshops en voor de verkopers aan de deur !

Bedankt, weer wat bijgeleerd....

En mijn ander argument ivm mogelijke ongeldige offerte, als deze niet de nodige wettelijke minimale inhoud bevat?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 13 dec 2016 19:29

Dit heeft geen belang, een bierviltje met het nodige erop is zelfs wettelijk
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”