Offerte Dak

spurnd
Berichten: 95

Re: Offerte Dak

#16 , 13 dec 2016 19:45

een bierviltje met het nodige erop is zelfs wettelijk
U zegt het zelf. "met het nodige erop". een offerte dient toch verplicht mee te delen wanneer de geschatte/exacte levering of plaatsing is. TS beweert dat dat er niet op staat, is dat dan nog een geldige offerte?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 dec 2016 19:57

een bierviltje met het nodige erop is zelfs wettelijk
U zegt het zelf. "met het nodige erop". een offerte dient toch verplicht mee te delen wanneer de geschatte/exacte levering of plaatsing is. TS beweert dat dat er niet op staat, is dat dan nog een geldige offerte?
Wat staat er op een offerte


Uw offerte blijft onbeperkt geldig... Dat mag u tegen uw klant zeggen. Uw papieren offerte moet echter gedateerd zijn en u moet ook een geldigheidsduur (bv. drie maanden) vermelden. Op die duur staan geen wettelijke maxima of minima.

Beperkt geldig, ook in uw voordeel. Absoluut. Tekent uw klant uw offerte niet vóór het einde van die termijn, dan heeft u nadien uw handen vrij om uw prijs te ‘indexeren’ (bv. omdat uw leveranciers de prijs van het materiaal verhoogd hebben).

Moet u een totaalprijs vermelden? U mag een particuliere klant strikt genomen niet in het ongewisse laten over wat de werken hem in totaal z­ullen kosten. In principe moet u dus een totaalprijs opgeven, minstens alle relevante gegevens om die vrij precies te berekenen.

De duur van de werken? Strikt genomen moet u die vermelden, al bent u niet verplicht om in uw offerte een precieze uitvoeringstermijn te vermelden. Een indicatie dat de werken ‘naar schatting’ bv. twee weken in beslag zullen nemen, volstaat.

Start- en einddatum? Die moeten niet in uw offerte staan. Als uw klant daar bij de onder­tekening van uw offerte een punt van maakt, dan mag u uw offerte op dat vlak aanvullen. Anders heeft u meer tijd om te bekijken wanneer u die werken effectief ingepland krijgt.


Ik geloof niet dat er veel wettelijke eisen zijn in Belgie buiten het geen er hier opgesomt zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

spurnd
Berichten: 95

#18 , 13 dec 2016 20:14


Ik geloof niet dat er veel wettelijke eisen zijn in Belgie buiten het geen er hier opgesomt zijn !
Ik baseerde mij hierop https://ondernemen.kbc.be/artikel/admin ... acten.html

Hier staat: "een schatting van de termijn waarin de opdracht uitgevoerd kan worden."

Ik denk dat dat ook overeenkomt met hetgeen u schrijft:
De duur van de werken? Strikt genomen moet u die vermelden, al bent u niet verplicht om in uw offerte een precieze uitvoeringstermijn te vermelden. Een indicatie dat de werken ‘naar schatting’ bv. twee weken in beslag zullen nemen, volstaat.
Of sla ik de bal mis? het 1 spreekt wel van een geschatte werkduur, terwijl de andere spreekt van een geschatte oplevertermijn. Maar punt blijft: Als deze info zou ontbreken, is de offerte dan nog geldig?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 dec 2016 20:58


Of sla ik de bal mis? het 1 spreekt wel van een geschatte werkduur, terwijl de andere spreekt van een geschatte oplevertermijn. Maar punt blijft: Als deze info zou ontbreken, is de offerte dan nog geldig
ik denk niet dat de offerte wettelijk geregeld is, een bestel bon daar tegen wel
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 13 dec 2016 21:23

De wetgeving:
KB 30 JUNI 1996. - Koninklijk besluit betreffende de prijsaanduiding van produkten en diensten en de bestelbon.

Art. 19. De bestelbon vermeldt ondermeer :
1. de naam of de benaming, het adres en in voorkomend geval het inschrijvingsnummer van de verkoper in het handelsregister of in het ambachtsregister;
2. de datum en het volgnummer van die bon;
3. een beschrijving die een zekere identificatie van het produkt of de dienst mogelijk maakt;
4. de eenheidsprijs, de hoeveelheid en de totale prijs;
5. het bedrag van het betaalde voorschot;
6. het saldo;
7. de datum of termijn van de levering van het produkt of van het verlenen van de dienst;
8. de handtekening van de verkoper.

Maar het KB vermeldt niet dat de bestelbon nietig is indien niet alle vermeldingen erop voorkomen.
Indien er geen grote vertraging is in de uitvoering zal geen enkele Rechter overgaan tot de nietigverklaring.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

siesken
Berichten: 263

#21 , 20 dec 2016 11:37

Je moest èèrst een aangetekende zending hebben gestuurd voor ingebreke stelling.
Maar nu is het te laat

Terug naar “Consumenten Koop”