Pagina 1 van 1

Poort met automatisatie

Geplaatst: 08 dec 2016 22:56
door Davemimi
We hebben een poort laten plaatsen. Het elektrische doorlooppoortje werkt niet. Als iemand aanbelt kunnen we hem niet van binnenuit binnenlaten. De palen staan los en niet waterpas. We hebben de aannemer aangetekend in gebreken gesteld. Hierin geven we hem 2maanden tijd om zijn werk te komen voltooien. Wij moeten hem nog 10% (zijnde €900) betalen. Hij komt niet meer en wil dat wij het laatste deel betalen.
Nu hebben wij een brief ontvangen van hun advocaat met aanmaning tot betalen, zoniet starten ze de gerechtelijke procedure om ons te laten betalen.
Dat kan toch niet zomaar, zo zal onze poort nooit werken. Even ter info..de werken zijn nooit opgeleverd. Kan dit allemaal zo maar?

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 08 dec 2016 23:05
door sloeberken
Je hebt de aannemer wettelijk in gebreke gesteld met u AS, de bal ligt in zijn kamp om zijn werk goed uit te voeren.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 09:05
door mava105
Wijs die advokaat even op de aangetekende ingebrekestelling, en meld hem dat je het saldo zal betalen als de poort volledig is afgewerkt en goed werkt.
Laat hem dan maar naar de rechtbank trekken , waar ze waarschijnlijk aan het korste eind zullen trekken.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 09:31
door Davemimi
Brief van advocaat gewoon bekijken als een dreigement om ons af te schrikken dan??
Alvast bedankt voor de reacties.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 11:33
door mava105
Ik zou er toch aangetekend op reageren. Persoonlijk zou ik de kosten van die 2 aangetekende brieven ook al afhouden van het nog verschuldigde saldo, en dat mag je gerust melden aan die advokaat. Hij heeft die brief enkel maar geschreven uit eigen profijt, goed wetende dat er een aangetekende ingebrekestelling was. Laat hem dat dan maar zelf uitleggen aan zijn kliënt.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 13:04
door Davemimi
Ok mava105, doen we.
Toch snap dit echt niet. Als consument heb je toch recht op waar voor je geld.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 14:07
door sloeberken
Je hebt toch garantie als consument.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 14:31
door Davemimi
Ja,maar wat heb je aan garantie als plaatser niet terugkomt. Vandaar dat wij die laatste 10% achtergehouden hebben en hem in gebreken gesteld hebben. Maarja...dat lost ons probleem nog niet op. Denk niet dat hij van plan is om nog te komen.

Re: Poort met automatisatie

Geplaatst: 09 dec 2016 17:04
door sloeberken
Indien hij niet uitvoert wat in de offerte of contract staat, zal je naar de rechtbank moeten en schadevergoeding eisen.