Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

Re: niet ontvangen en betaald met paypal

#16 , 5 maand 1 week geleden (14 dec 2016 20:14)

inderdaad TOMvdj , ebay trekt zich er niets van .

Reclame

djorkaef
Berichten: 126

#17 , 4 maand 3 weken geleden (05 jan 2017 18:35)

Het moet al echt straf zijn om ALS KOPER opgelicht te worden op ebay, als je met PayPal hebt betaald!

Ik heb al tientallen dingen gekocht op ebay en ook over geklaagd en 100% in het gelijk gesteld altijd.

Het zijn de VERKOPERS die op ebay meestal bedrogen worden omdat de kopers zeggen dat ze een verkeerd object hebben ontvangen terwijl dat niet echt het geval is. Ze ontvangen dan een iPhone en sturen een sleutel van hetzelfde gewicht TERUG. Vervolgens nemen zij daar natuurlijk foto's en dergelijke van en PayPal neemt het ontvangen geld terug af van de verkoper.

De enige reden waarom jij hier misschien helemaal bot vangt is omdat jij je buurman niet betrouwt en hem niet geloofde toen hij zei dat er enkel een sleutel in zat. Je had gewoon een paar fotos moeten maken van die verpakking en die sleutel, en vervolgens een claim maken en je had je geld teruggehad.

Dit was wel ietsje moeilijker geweest als je buurman niet alles bijgehouden had en die sleutel weggegooid ofzo, maar dan nog.

Je bent hier zeer eerlijk geweest en het is inderdaad onrechtvaardig, maar voor in het vervolg is dit misschien een goede raad.

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#18 , 4 maand 1 dag geleden (25 jan 2017 20:39)

enkele weken geleden kreeg ik van mijn visa een terugboeking (onder voorbehoud )
visa ging dan na het onderzoek bepalen of mijn aanvraag voor terugboeking terecht is .

Deze avond logde ik nog eens in op mijn paypal rekening om te kijken of er nog iets was veranderd in het kwestierapport .
Tot mijn verwondering zie ik dat de kwestie is gesloten , ik kreeg ook geen mail hiervan
ik weet nu niet of dit in mijn voordeel is of niet , zou iemand dit weten ?
in elk geval bel ik morgen naar visa en hoop ik meer nieuws te krijgen
zie onder het verloop van het kwestierapport


Stappen:
De koper vecht een PayPal-betaling aan bij de creditcardmaatschappij
De creditcardmaatschappij neemt contact op met PayPal
De verkoper reageert op de terugboeking (tien dagen)
Een terugboekingsspecialist van PayPal bekijkt de reactie van de verkoper (maximaal dertig dagen)
PayPal bepaalt of de transactie gedekt is
PayPal bepaalt of er voldoende bewijs is voor aanvechting van de terugboeking
PayPal vecht de terugboeking aan bij de creditcardmaatschappij
De creditcardmaatschappij beoordeelt de kwestie (maximaal 75 dagen)
Kwestie gesloten
Stap 9 - Kwestie gesloten
PayPal werkt samen met de creditcardmaatschappij aan een oplossing voor de kwestie. De verkoper wordt per e-mail en via het Actiecentrum op de hoogte gehouden van de resultaten.

Venster sluiten

TomVDJ
Berichten: 7466

#19 , 4 maand 1 dag geleden (26 jan 2017 08:43)

Ik vermoed dat u redelijk "safe" zit en dat het nu een kwesite is of PayPal het geld terug gaat halen bij de verkoper of niet. Een credit card maatschappij hanteert andere "regels" dan PayPal en is over het algemeen klantvriendelijker (in het geval de "regeltjes" van PayPal door de koper per ongeluk niet 100% correct gevolgd zijn, zoals in dit specifieke geval).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#20 , 4 maand 20 uur geleden (26 jan 2017 18:30)

als ik nu inlog bij paypal staan er geen open kwesties meer , dus voor paypal heb ik de zaak verloren .
onbegrijpelijk -(
wat nu als ik mijn geld terug krijg bij visa ? gaat paypal zich daar dan gewoon bij neerleggen ?

TomVDJ
Berichten: 7466

#21 , 4 maand 6 uur geleden (27 jan 2017 09:18)

Maar je hebt je geld al teruggekregen van VISA, als ik het goed begrijp? In dat geval zal PayPal zich idd neerleggen bij die beslissing van VISA en is langs uw kant de zaak gesloten. Mogelijk zal PayPal dan verdere actie ondernemen naar de verkoper toe, maar dit maakt voor u geen verschil.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#22 , 4 maand 2 uur geleden (27 jan 2017 12:46)

ik heb inderdaad het geld teruggekregen van visa maar dit is onder voorbehoud , van allicht het onderzoek van visa .
de kwestie van paypal heb ik verloren er staat als reden "de verzender heeft bewijs geleverd dat het item is verstuurd "
dus denk ik niet dat nadien paypal het geld gaat terugvorderen bij de verkoper want ze hebben hem gelijk gegeven.

TomVDJ
Berichten: 7466

#23 , 3 maand 4 weken geleden (27 jan 2017 16:14)

moederjeanne schreef:ik heb inderdaad het geld teruggekregen van visa maar dit is onder voorbehoud , van allicht het onderzoek van visa .
de kwestie van paypal heb ik verloren er staat als reden "de verzender heeft bewijs geleverd dat het item is verstuurd "
dus denk ik niet dat nadien paypal het geld gaat terugvorderen bij de verkoper want ze hebben hem gelijk gegeven.
Het zou me niet verwonderen dat in dit geval paypal zelf voor de kost opdraait, maar dat jij weldegelijk je geld kan houden. In zo'n geval registreert paypal dit geval bij zowel u als koper, als de verkoper. Als er zich veel gelijkaardige incidenten bij de verkoper voordoen, zal PayPal daar wel eens gaan aankloppen of zijn account beperken. Idem met uw account: als jij veel van dit soort situaties meemaakt, begint dit verdacht te worden en kan PayPal uw account gaan beperken of schrappen.

Maar ik vermoed dat je hier verder niet veel meer van zal horen. Moest de creditcard company toch het geld terugvorderen, zou me dit sterk verwonderen. Laat dit dan gerust even weten hier, want daar zou ik wel in geïnteresseerd zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 8866
Locatie: Erpe Mere

#24 , 3 maand 4 weken geleden (27 jan 2017 17:14)

Ik begrijp niet goed ofwel betaal je met paypal of met visa, als je met paypal betaald heeft visa daar niets mee te zien en omgekeerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#25 , 3 maand 4 weken geleden (27 jan 2017 17:21)

oke ik hoop dat ik inderdaad het geld mag houden .
ik snap nog steeds niet waarom paypal mij niet gelijk heeft gegevens , enkele weken geleden heeft royal mail het gewicht
doorgegeven hoeveel het pakje woog toen de verzender het in engeland poste .dit was 20 gram

het pakje inclusief sleutel weegt 20 gram ,dit is toch het grootste bewijs dat ik ben opgelicht .

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#26 , 3 maand 4 weken geleden (27 jan 2017 17:28)

en nog iets .
nooit zal ik nog iets aankopen met paypal , ik ben er 100 procent van overtuigd dat paypal mijn kwestie nooit goed heeft onderzocht .
Als je belt naar de klantendienst staat ze zogezegd aan je kant en zijn ze heel vriendelijk , maar die medewerkers weten van niets .

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#27 , 3 maand 4 weken geleden (27 jan 2017 17:50)

is het niet zo dat visa het geld nu tijdelijk van de rekening van de verkoper heeft gehaald ?
en tijdelijk aan mij heeft overgeboekt ?

sloeberken
Berichten: 8866
Locatie: Erpe Mere

#28 , 3 maand 4 weken geleden (27 jan 2017 18:56)

Visa kan nooit geld bij de verkoper halen, jij hebt met u visa niet betaald aan de verkoper.
Jij en de verkoper zijn klant bij PayPal, dus onderzoekt PayPal beiden argumenten, als verkoper bewijs levert dat verzonden is mag PayPal het geld niet terug geven.
Heb al veel met PayPal gewerkt nooit problemen gehad.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

moederjeanne
Topic Starter
Berichten: 36

#29 , 3 maand 4 weken geleden (28 jan 2017 12:51)

ik denk dat het onderzoek van visa de uiteindelijke beslissing heeft en dat dit boven de bevoegdheid van paypal gaat .
volgens mij is het geld van de verzender nu door visa bevroren .

hier een citaat van paypal :

PayPal kan ook bedragen terugvorderen die u ons schuldig bent via juridische middelen, waaronder, zonder beperking, via een incassobureau. Als een afzender van een betaling een verzoek tot terugboeking indient, zal niet PayPal, maar de creditcardmaatschappij bepalen of dit verzoek gerechtvaardigd is.

TomVDJ
Berichten: 7466

#30 , 3 maand 3 weken geleden (30 jan 2017 10:43)

sloeberken schreef:Ik begrijp niet goed ofwel betaal je met paypal of met visa, als je met paypal betaald heeft visa daar niets mee te zien en omgekeerd.
Je kan perfect je VISA kaart koppelen aan uw paypal account. Ik denk zelfs dat het wereldwijd de meest gebruikte vorm is om PayPal te gebruiken: credit kaart koppelen, betalen via PayPal en PayPal haalt zijn geld via uw credit kaart.

Op dat moment heb je ook twee "levels" van bescherming: PayPal koper bescherming + de standaard bescherming tegen oplichting die je van de credit card maatschappij krijgt. Als je paypal gebruikt zonder credit card, en er gewoon geld op stort via overschrijving. Heb je enkel en alleen de paypal bescherming. Als zij een claim in uw nadeel beslechten, ben je je geld kwijt en heb je geen enkele andere optie meer om te proberen uw geld terug te krijgen.

moederjeanne schreef:is het niet zo dat visa het geld nu tijdelijk van de rekening van de verkoper heeft gehaald ?
en tijdelijk aan mij heeft overgeboekt ?
Neen, visa heeft u het bedrag ZELF teruggestort (net zoals je zou opgelicht zijn op een andere manier: visa kan niet altijd de oplichter aanspreken, en schiet dan zelf voor) en zal nu PayPal aanspreken om dit bedrag terug te betalen aan hen, waarna PayPal de verkoper zal aanspreken. Hoe dit geregeld is tussen visa en paypal weet ik niet (geen idee wat de procedure is als paypal weigert aan de credit card maatschappij te betalen), de regeling tussen paypal an de verkoper is wel duidelijk: als paypal meent dat de verkoper moet terugbetalen, halen ze ofwel het geld van zijn paypal account. Als dat account onvoldoende provisie heeft, vragen ze de verkoper vriendelijk zijn account aan te vullen. Doet deze laatste dat niet, wordt zijn account afgesloten en volgen er mogelijk juridische stappen.

Tot daar de uitleg over PayPal gebruik ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”