Bestelbon keuken

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

Bestelbon keuken

#1 , 24 nov 2016 16:38

Beste, een vraag. .wij hebben vorige week een keuken besteld. Bestelbon werd ondertekend. Wegens omstandigheden twijfelen. Daarom is de vraag is het mogelijk om hieronder uit te komen zonder de verbrekingsvergoeding van 30% te moeten betalen.
Geldt immers in belgie de regel niet dat je een bedenktijd hebt van een zevental dagen?
Bedankt voor jullie antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 nov 2016 16:43

Hangt er vanaf waar je hebt getekend: bij uw thuis, of op een beurs of in de toonzaal van de verkoper.

vv-ke
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 24 nov 2016 17:01

In de toonzaal

Reclame

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 nov 2016 17:39

Tenzij ik iets over het hoofd zie zal je "herroepingstermijnen" enkel tegenkomen als je een aankoop doet van op afstand (bv. via de telefoon, online) of buiten de verkoopruimten of de gebruikelijke plaats van beroepsuitoefening (bv. aan de deur, op en beurs). Je hebt dus geen herroepingstermijn in jouw situatie.

Het is niet aan mij om iemand op dit forum "de les te spellen", maar ik wil je wel op het hart drukken dat een overeenkomst niet iets is waar je normaal gezien zomaar onderuit kan komen. Het is een bindend document. Zorg altijd dat je goed geïnformeerd bent en zeker van je zaak alvorens je iets tekent.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 nov 2016 19:35

je kan er niet onderuit omdat je dit in de verkoopzaal van de verkoper heeft getekend !!

30% is niet niks !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mjers
Berichten: 1788

#6 , 25 nov 2016 07:41

Antwoorden zijn correct. Herroepingstermijn van 14 dagen is enkel voor verkoop op afstand (bij u thuis, op een beurs, of op internet).
Het enige wat u nu nog rest is om naar de winkel te gaan en hopen dat ze wat willen meewerken...

Terug naar “Consumenten Koop”