Pagina 1 van 1

Klacht garage

Geplaatst: 17 nov 2016 09:34
door schilderke10
Hallo,

ik heb 4 weken geleden een 2de hands auto gekocht bij een garage.
Nadat ik een test rit had gemaakt kwamen er wat zaken aan het licht w.o kabaal onder de auto.
Volgens de garagist was dat geen probleem en zou hij voor 100% worden nagekeken en gerepareerd.

5 dagen later haalde ik de auto op, alles zou in orde zijn en kreeg ik 1 jaar garantie. na de auto betaald te hebben reed ik trots naar huis.
echter onderweg merkte ik dat het rammelend geluid onder de auto nog steeds te horen was. ook andere zaken die ik genoemd had bleken niet in orde te zijn.
De wagen zou netjes gewassen en fris worden afgeleverd, niet dus!! Het rammelend geluid onder de auto, niet dus!! Het maken van het dashboardkastje, niet dus!! het maken van de verwarming niet dus!, het vervangen van een lamp, niet dus!! de computer gaf aan service (storing in de vering) niet dus!! kortom een slechte aflevering van de auto.
Diezelfde dag nog belde ik met de garage waarom hij zo was afgeleverd, als antwoord kreeg ik hierop zei hadden niets gemerkt en gezien. na aandringen kreeg ik toch een afspraak.
vorige week donderdag bracht ik de auto binnen, en heb ik nu vandaag donderdag precies 7 dagen later nog steeds geen bericht. maandagmiddag belde mijn vraag om te vragen hoe het ermee zat, zei kreeg als antwoord dat dinsdag de materialen geleverd zouden worden en hij diezelfde avond klaar zou zijn, echter horen wij niets. Telefoons, mails, smsen worden niet beantwoord, en ben ik al 2 keer daar geweest, maar stond ik iedere keer voor een gesloten poort. Wat kan ik hiermee doen. ik heb hen steeds bevestigingsmails gestuurd zodat ik iets vast had. maar krijg nergens antwoord op.

Re: Klacht garage

Geplaatst: 17 nov 2016 09:52
door Blaatpraat
Aangetekend een ingebrekestelling sturen.
Geef ze nog een week de tijd om de auto volledig in orde afgeleverd te krijgen, en indien het dan niet gelukt is, vermeld dat u dit zult zien als een ontbinding van de verkoop, waarbij u uw geld verhoogd met een schadevergoeding zult terug eisen.
Hoe is die wagen door de keuring geraakt, als hij al die fouten heeft?

Re: Klacht garage

Geplaatst: 17 nov 2016 22:54
door Franciscus

Re: Klacht garage

Geplaatst: 18 nov 2016 15:04
door jef007
waarom altijd mailen en bellen? wat is er mis met een aangetekende brief??
waarom neemt u die auto in ontvangst (en betaalt u hem) als u ZIET dat er nog gebreken zijn?
niet doen dus!

Re: Klacht garage

Geplaatst: 19 nov 2016 22:09
door Bart Vissers
waarom altijd mailen en bellen? wat is er mis met een aangetekende brief??
waarom neemt u die auto in ontvangst (en betaalt u hem) als u ZIET dat er nog gebreken zijn?
niet doen dus!
De vraag van vraagsteller was niet "wat had ik kunnen doen om dit te voorkomen"?
De vraag was: welke mogelijkheden heb ik nu?
Hij vraagt niet naar een reprimande, maar vraagt advies. Achteraf is het altijd makkelijk praten.

Re: Klacht garage

Geplaatst: 20 nov 2016 11:04
door jef007
met" "wat had ik kunnen doen om dit te voorkomen"" is hij niks
hij moet iets doen voor de toekomst
=aangetekend ingebreke stellen