Beste
Erkend instituut beweerd dat ik mij online heb ingeschreven voor een avondopleiding (erkend avondonderwijs).
Maar ik heb mij helemaal niet ingeschreven...
Ik ben pas te weten gekomen dat ik ingeschreven ben, nadat ik een mail heb ontvangen met een uitnodiging naar de eerste les. Daarop heb ik onmiddellijk geantwoord dat dit een vergissing moest zijn.
Hierop kreeg ik het antwoord dat ik mij wel degelijk via internet heb ingeschreven en de verkoopsvoorwaarden aangevinkt. ik kreeg een printscreen van hun systeem en een IP adres. Hierop heb ik mij onmiddellijk uitgeschreven (nog voor aanvang eerste les) en zo dien ik de helft van het inschrijvingsgeld te betalen.
Dit heb in geprotesteerd in een aangetekend schrijven. Nu krijg ik een rappel voor de factuur. Wat doe ik hier mee?
Klacht indienen tegen onbekenden? Gaven aan dat wanneer ik dit doe, dit niets afdoet aan hun eis om de factuur te betalen. Maar moeten zij niet kunnen bewijzen dat ik mij heb ingeschreven?
Zij wijzen er mij ook op dat ik niet onder de consumentenbescherming val, aangezien het gaat over een professionele opleiding en ik in dit geval niet erkend wordt door de wetgeving als consument. Klopt dit? Ik ben gewone werknemer, zonder btw nummer of dergelijke? Onder welke wetgeving valt dit geschil dan?
Kijk uit naar jullie advies,
Mvg,
Sharon