Dag,
Door overspanning is er schade aan onze gaswandketel.
Op 18 oktober komt hoofdtechnieker verwarmingsbedrijf X langs. Op aanraden van de vertegenwoordiger van Buderus dient een hele nieuwe installatie te komen. Buderus ketels bevatten namelijk vrij veel elektronische componenten welke wellicht alle zijn beschadigd.
Offerte hiervoor is €4540.
verzekering stuurt expert langs op vrijdag 21 oktober.
Hij is van mening dat er slechts enkele onderdelen dienen vervangen te worden. en gaat dit met Buderus (merk ketel) zelf verder afhandelen.
Tussentijds waren wij dus genoodzaakt om alles elektrisch te verwarmen om verder gevolgschade (vriezen snachts) uit te sluiten en om het binnen leefbaar te houden.
26 oktober neemt de verzekering telefonisch contact met mij op dat Buderus mij zal contacteren om de herstelling uit te voeren.
Donderdag 3 november mail ik nog maals me de verzekeraar hoe het zit alles is geregeld antwoorden ze op MAIL.
"Maatschappij X zal alles komen maken. die dag zelf neem ik nog contact op met maatschappij X, zij weten van niets. (ik ken de hoofdtechnieker van deze firma persoonlijk)".
Maandag 7 november gaan wij ter plaatse in het verzekeringskantoor en geven duidelijk ons ongenoegen weer, dat we al 3 weken zonder verwarming en warm water zetten.
Zaterdag 11 november wordt de gaswandketel eindelijk gemaakt door Buderus.
Welke wij onmiddellijk na afloop ook hebben betaald.
kort samegevat:
op 26/10--> buderus zal u contacteren om te komen herstellen (telefonisch)
op 3/11--> firma X zal de herstelling (mail)
op 11/11-- buderus komt eindelijk herstelling uitvoeren.
nu vraagt de expert mijn de schadevastelling document te ondertekenen.
Schade is slechts €840, dit betalingsbewijs heb ik naar de expert gestuurd.
De volgende extra (noodzakelijke) kosten zou ik op de verzekering willen herhalen.
Zij hebben ons tenslotte 26 dagen in de koude laten leven!
Extra verwarmingskosten 2 elektrische vuurtjes van 2000 watt permanent draaien om gevolgschade binnenshuis van de koude tegengegaan.
4kWh x24h/dag x 26 dagen =2496kWh.
Als je weet dat je per kWh een €0,25 realiseer je dat dit een hoge rekening word van €624... .
Indien wij met gas hadden gestookt waren wij toegekomen met €0,06 per kWh. Verschil is dus €424. En de aankoop van een elektrisch vuur €42 ( wij hadden er namelijk maar 1).
de gedane kosten bedragen dus € 462!
verzekering schuift de fout (lange wachttijd tot herstelling) namelijk op Buderus zelf. maar aangezien zij op 3/11 op mail bevestigen dat firma X dit zal oplossen liegen ze dus al zeker.
hoe pak ik dit aan via een ombudsman of rechtstreeks van de rechtsbijstandverzekering?