Ik heb ramen laten plaatsen door een bedrijf dat nu failliet is. Bij plaatsing heb ik 20%¨achter gehouden. 2 dagen later werden de boeken neergelegd.
Een tijdje later kreeg ik een brief van de curator om het openstaand bedrag te voldoen. Dat heb ik dus geprotesteerd met een werfverslag van de architect dat er nog een aantal zaken niet in orde waren. Ondermeer het afstellen van de ramen, siliconeresten op de blauwe steen,... Maar voorarl een te groot gat in de deur waar de cilinder in zit. Dit zorgt ervoor dat dat gat niet mooi afgedekt wordt door het plaatje met alle gevolgen van dien.
Bovendien verlies ik mijn garantie (wat juridisch niets waard is).
Daarop kreeg ik een reactie dat ze een technisch persoon wilden sturen om tot een juiste eindafrekening te komen, hier heb ik positief op geantwoord.
Vandaag kreeg ik een brief (niet aangetekend) van een architect in de bus dat ze, om het proces kort te maken en onder voorbehoud van globaal akkoord, het bedrag reduceren met 700 Euro. Dit moet voor dinsdag betaald worden.
In de volgende paragraaf staat dan weer het volgende:
"vooraleer werken door derden kunnen worden opgestart, en de werf hiertoe kan worden vrijgegeven dient er vooreerst een tegensprekelijke opname te gebeuren van de voorgehouden tekorten en gebreken
Ik moet voor dinsdag (zelfde dag als het betaald moet worden) enkele data doorsturen waarop deze opname kan gebeuren en op basis daarvan een voorstel tot afrekening kan worden geforumleerd.
Het is voor mij dus niet helemaal duidelijk wat ze nu willen, geld en / of een afspraak om daarna tot een akkoord te komen.
Daarnaast, stel ik me ook echt de vraag of 700 Euro alles volledig zal vergoeden. De deur zou in principe een nieuwe moeten zijn vanwege productiefout.
Een heel verhaal voor mijn eerste post, ondanks dat zou ik jullie heel dankbaar zijn voor het advies