Failissement ramenleverancier - openstaande factuur

Crowns
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Failissement ramenleverancier - openstaande factuur

#1 , 11 nov 2016 00:00

Beste,

Ik heb ramen laten plaatsen door een bedrijf dat nu failliet is. Bij plaatsing heb ik 20%¨achter gehouden. 2 dagen later werden de boeken neergelegd.

Een tijdje later kreeg ik een brief van de curator om het openstaand bedrag te voldoen. Dat heb ik dus geprotesteerd met een werfverslag van de architect dat er nog een aantal zaken niet in orde waren. Ondermeer het afstellen van de ramen, siliconeresten op de blauwe steen,... Maar voorarl een te groot gat in de deur waar de cilinder in zit. Dit zorgt ervoor dat dat gat niet mooi afgedekt wordt door het plaatje met alle gevolgen van dien.
Bovendien verlies ik mijn garantie (wat juridisch niets waard is).

Daarop kreeg ik een reactie dat ze een technisch persoon wilden sturen om tot een juiste eindafrekening te komen, hier heb ik positief op geantwoord.

Vandaag kreeg ik een brief (niet aangetekend) van een architect in de bus dat ze, om het proces kort te maken en onder voorbehoud van globaal akkoord, het bedrag reduceren met 700 Euro. Dit moet voor dinsdag betaald worden.

In de volgende paragraaf staat dan weer het volgende:

"vooraleer werken door derden kunnen worden opgestart, en de werf hiertoe kan worden vrijgegeven dient er vooreerst een tegensprekelijke opname te gebeuren van de voorgehouden tekorten en gebreken

Ik moet voor dinsdag (zelfde dag als het betaald moet worden) enkele data doorsturen waarop deze opname kan gebeuren en op basis daarvan een voorstel tot afrekening kan worden geforumleerd.

Het is voor mij dus niet helemaal duidelijk wat ze nu willen, geld en / of een afspraak om daarna tot een akkoord te komen.
Daarnaast, stel ik me ook echt de vraag of 700 Euro alles volledig zal vergoeden. De deur zou in principe een nieuwe moeten zijn vanwege productiefout.

Een heel verhaal voor mijn eerste post, ondanks dat zou ik jullie heel dankbaar zijn voor het advies :).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 11 nov 2016 22:58

De bal ligt nu in jouw kamp:
Ga je akkoord met een vermindering van 700 euro? Zo ja: betalen.
Zo nee: opnieuw protest aantekenen, en best een tegenvoorstel doen.
Als je meent dat de deur gans nieuw zou moeten zijn, voer je dus protest uit tegen dit bedrag.

Daarnaast willen ze een afspraak maken met je, zodat er een expert kan passeren die de gebreken in jouw bijzijn kan noteren.
Jij moet akkoord gaan met dat verslag die in jouw bijzijn opgemaakt wordt (= tegensprekelijk).

Ik zou dinsdag dus gewoon een aantal data doorgeven die jou passen, en hierbij vermelden dat je wacht met het betalen tot de expert geweest is, zodat je een exacte waardevermindering kunt bepalen.

mava105

#3 , 12 nov 2016 08:53

Heb je uw eigen architect al om zijn mening gevraagd? Laat hem een realistische raming op papier zetten en maak die over aan de Curator. Vraag aan uw architect aanwezig te zijn bij de expertise.

Reclame

Crowns
Topic Starter

#4 , 13 nov 2016 22:18

Bedankt voor de reacties! Ik schrijf protest aan en stel enkele data voor voor een expertise.

Terug naar “Consumenten Koop”