2de hands auto na 8 maanden veel problemen, wat kan ik doen ?

nathalie69
Topic Starter

2de hands auto na 8 maanden veel problemen, wat kan ik doen ?

#1 , 10 nov 2016 20:47

In februari heeft mijn zoon een 2de hands wagen gekocht, een vrij jongen wagen 5 jaar oud 30.000 km.
Gekocht van een garage, één jaar garantie.
Enkele maanden goed kunnen rijden maar enkele weken terug zijn de problemen begonnen.
Eerste probleem met de koppeling : 1000€ kosten, geen garantie
2de probleem : versnellingsbak kapot, heb aangedrongen op garantie, garantie gekregen voor de versnellingsbak maar wel 600€ moeten betalen voor onderhoud, remschijven, e.d.
3e probleem : Hij heeft zijn wagen pas enkele uren terug, terug stil gevallen. Problemen in de genre van ESP Service of zoiet.

Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad, mijn zoon zal binnenkort niet meer durven rijden met die auto. Ik weet daar niet meer wat mee gedaan ?
Wat bij volgende problemen, blijven opdraaien voor de kosten ? Moet of kan ik garantie eisen voor eventueel verdere problemen die opduiken.
Dat kost mijn zoon een fortuin en dat kost mij vooral kopzorgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2016 21:01

Wat ik hier lees valt mijn mond open !

30.000km en al, koppeling moet vervangen worden, dan versnellingsbak kapot, en reeds nieuwe remschijven ?????

Daar is toch iets speciaals aan!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nathalie69
Topic Starter

#3 , 10 nov 2016 21:10

30.000 km bij aankoop, mijn zoon heeft er dan 40.000 km mee gereden, wat wel veel is op een half jaar, maar toch nooit zoveel probleme zou mogen geven.

Reclame

Sirkii

#4 , 10 nov 2016 21:40

30.000 km bij aankoop, mijn zoon heeft er dan 40.000 km mee gereden, wat wel veel is op een half jaar, maar toch nooit zoveel probleme zou mogen geven.
Heeft uw zoon een normale rustige rijstijl? Koppeling kapot, versnellingsbak kapot, remschijven te vervangen, ... heb je niet voor op 70.000 km bij een normale rijstijl. Hoeveel km doet de wagen met een set remblokjes?

nathalie69
Topic Starter

#5 , 10 nov 2016 21:56

Ja mijn zoon heeft een normale rijstijl, heeft voor deze wagen een tijdje met een Toyata Aygo gereden en geen enkel probleem.

denlowie

#6 , 11 nov 2016 07:02

Ik denk dat iedereen toch vragen geeft over de rijstijl, 70.000km met remschijven???

Men doet 70.000km met remblokken laat staan dan de schijven. die 4 maal zolang mee gaan en dit is geen mekanisch onderdeel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur

#7 , 11 nov 2016 10:24

Hebt u de kilometerstand kunnen controleren, of betrof het een importwagen?

sloeberken

#8 , 11 nov 2016 10:39

Al de gebreken wijzen naar de rijstijl, dit kan ook veroorzaakt zijn door de eerste eigenaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#9 , 11 nov 2016 10:44

Klopt het aantal afgelegde Km bij aankoop wel? Was er een carpass bij aankoop aanwezig?

Terug naar “Consumenten Koop”