#1 , 31 okt 2016 17:31
Hallo,
Mijn partner heeft 2 mannetjes blauwgele ara's geruild met 2 koppels grijze roodstaarten. De persoon van de grijsjes heeft gezegd dat ze allemaal perfect in de veren zaten en nagels perfect inorde waren. Het was een hele eind rijden voor men partner (2u30). Toen hij daar aankwam die persoon heeft de grijze roodstaart direct van hun kot in de bak gestopt. Men partner kon daar niet veel van gezien hebben. Toen men partner vragen probeerde te stellen heeft de eigenaar van de grijsjes hem afgeleid door vragen te stellen over de Ara's. Toen hij thuiskwam en ze uit de vervoerbakje haalde was het echt een schok. De ene grijze roodstaart was volledig kaal op de achterhoofd de andere ontbrak een teen en nagels, nog een ander ontbrak er nagels. Eentje lijkt me een hele oude vogel te zijn, zijn poten zijn roodachtig ipv grijs. Dit was zaterdag en zondag heeft men partner x aantal keren proberen te bellen, voicemail achtergelaten en berichten. Pas vandaag stuurde hij terug dat een deal een deal was. Dit kan toch niet zomaar? Bewijzen zijn er dat hij heeft gezegd via sms dat de vogels perfect inorde waren met veren en nagels. Mijn partner heeft zelfs dit meerdere keren gevraagd. Nu willen we onze ara's terug en hij wilt dit niet.
De ene koppel grijze roodstaarten zijn zeker geen 600 euro waard en de andere koppel niet meer dan 800 euro. We hebben hier een aankoop bon dat de ara's 2800 euro kosten en zelf hebben we er 2200 euro voor gegeven ook zijn de ara's geringd en gesext en met recente gezondheidsverklaring.
Wat voor stappen kan ik hier nemen om mijn ara's terug te krijgen?
Mvg