#4 , 28 okt 2016 10:31
Hoeveel KM's stonden er op de teller? Uiteraard mag de wagen niet beschadigd zijn (welke schade is er exact aan de carosserie?) Maar of een wagen op de parking van de fabriek staat te wachten op zijn nieuwe eigenaar, of in de showroom van de verkoper, zou mij weinig uitmaken. Liever dat de wagen 14 dagen binnen in een verwarmde showroom staat, dan 14 dagen in weer en wind op een parking, eigenlijk. Voor hetzelfde geld heeft die wagen amper één dag in de showroom gestaan en is die met geen vinger aangeraakt.
Als die letters niet tevoorschijn zouden gekomen zijn, zou je geen enkele indicatie gehad hebben dat het een showroommodel was. "Hij ruikt niet splinternieuw" is een zwak argument voor een rechtbank... Maar bon, garage heeft toegegeven dat het een toonzaalmodel was.
Ikzef heb toen in mijn nieuwe wagen kocht, ook aangegeven dat ik deze zo snel mogelijk wou. De verkoper heeft opgezocht of het model, uitvoering en kleur die ik wou, ergens in voorraad was, en heeft die wagen van een andere garage laten overkomen. Ik heb er geen idee van of dit al dan niet een showroommodel was, maar hij rook nieuw, had nog geen 10 km op de teller, en had helemaal niets van schade. Ik heb ook de nieuwprijs betaald (- fikske korting wegens goede klant - overnameprijs andere wagen), terwijl het een showroommodel zou kunnen zijn, maar dit kan ik totaal niet achterhalen...
Tenzij er meer dan een aantal km's op de teller staan, zou ik er geen probleem over gemaakt hebben. Maar in uw geval spreek je wel over schade aan de carosserie. Dit mag natuurlijk niet. Vandaar mij vraag wat deze schade exact is? Ook bij een nieuwe wage zou je deze geleverd kunnen krijgen met lichte schade aan de carosserie. Een wagen wordt nu éénmaal van de fabriek op een oplegger gereden, via een autosnelweg naar een dealer vervoerd, met wat pech verhuist die wagen van de éne dealer naar de andere, en dan de garage ingereden, etc... Kans genoeg op schade dus. Maar deze moet wel op een fatsoenlijke manier opgelost worden. Als het wat lichte krasjes zijn die men perfect weg kan simoniseren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!