Telenet factuur

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

Telenet factuur

#1 , 03 jan 2008 22:25

Ik huur sinds kort een appartement ( alleen gaan wonen :), maar ben nog niet volledig verhuisd, aangezien ik bij mijn ouders internet had op mijn naam ( factuur stond op mijn naam, telenet account ook ) wenste ik deze dan ook mee te nemen naar mijn appartement.

Mijn moeder neemt dan de installatie over van mij ( in het ouderlijkhuis ) en ik moet dan een nieuwe installatie hebben op het appartement ( internet en tv ) en ik maakte dan ook een afspraak met telenet.


Begin december kwam er een "telenet" technieker ( onderaanemer ) en die kon/mocht niks instaleren omdat aan het contact voor de TV in het app. geen zwarte draad was gemaakt ( zoals die van buiten naar binnen gaan ), maar een gewone witte coax kabel.


Deze technieker zei dat hij telenet ging verwittigen zodat er 1 van de "inspecteurs" mij kon bellen ( dezelfde of volgende dag ) om te zien wat er kon gebeuren ivm met dit probleem, nooit iets van gehoord of gezien.

Ook beloofde hij mij dat indien er gaten moesten worden geboord voor de instalatie, dit geen probleem zou zijn.

Ongeveer 5 dagen later bel ik terug naar telenet, ik leg hen dit uit wat er voorvalt en ze stellen voor om terug een technieker te sturen, deze is dan ook op de 20e december ( een week later ) gekomen en kon ook niks doen witte coax kabel ), op de vraag of hij dit niet kon uitzoeken waar de zwarte kabel dan loopt en of hij dan niet een nieuwe kon leggen van aan de contactdoos op de gevel naar binnen, zei hij dat ze dit niet doen :shock:


Dus *zucht*, nog altijd geen TV en Inet opt appartement :(



Nu krijg ik vorige week vrijdag een factuur van telenet, waarop staat dat ze geld vragen voor de ACTIVERING en de verplaatsing + abbonements geld + auteursrechten op de kabel en dit zonder dat ik TV en Inet heb :?


Waneer ik vandaag naar telenet facturatie dienst bel voor dit eens na te vragen, zei de dame dat ze mij hierbij niet kon helpen en dat ik dit eens aan de technische dienst moest vragen :shock:


Op de technishe dienst konden ze mij met de factuur niet veel verder helpen en werd ik aangeraden om te betalen voor iets wat ik niets eens heb/kan ontvangen, men kon mij daar wel vertellen dat activering gebeurd was en dat ik een goede ontvangste zou moeten hebben ( en dit ZONDER telenet installatie :shock: , wat is er dan geactiveerd? )


*diepe zucht*


Ik wil dan terug een afspraak maken met telenet en nu zou ik zelfs al 2 techniekers moeten laten komen, 1 voor de TV ( volgende week ) en 1 voor het Inet ( over 2 weken ) + de kans dat 1 van de 2 een betaalde ( op mijn kosten ) technieker zou zijn.



Dit kan toch niet meer?

ik "moet" betalen voor iets wat ik ( nog ) niet heb/kan ontvangen, wat kan ik hiertegen doen?

waarschijnlijk een aangetekend schrijven, maar welke artikels/wetten kan ik hier in vermelden, dit zijn voor mij meer gangsterpraktijken dan eerlijk zaken doen met iemand die al 9 jaar trouw klant is :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 04 jan 2008 08:27

Als je gewoon een verhuis aangevraagd had, had er geen enkel probleem geweest, de modem bij je ouders was dan ook gewoon blijven staan, waardoor deze een eigen aansluiting hadden kunnen aanvragen.

Deze facturen zijn inderdaad niet correct. Je kan je best gewoon verhalen op de algemene voorwaarden. Indien je deze niet bij de hand hebt, begeef je dan naar de dichtsbijzijnde Telenet verdeler, of neem telefonisch contact op.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”