Pagina 1 van 1
virtuele goederen in een onlinespel
Geplaatst: 13 okt 2016 19:11
door erasmus123
Hallo, ik heb een vraagje, meer uit nieuwsgierigheid. Ik speel in "World of Tanks" en je kunt goederen kopen met echt geld. Maar de firma behoud het recht voor zonder reden of uitleg uw account te schrappen. ik dacht dat omdat ik belg ben dat Belgische wet geld en omdat in virtuele zelfde wetten gelden in echte wereld, ik bescherming geniet als consument geniet. Kan het zomaar? Btw De firma zit in Cyprus (Nicosia) Bedankt voor de info

Re: virtuele goederen in een onlinespel
Geplaatst: 13 okt 2016 19:28
door LeenW
Ja, dit kan. Welke wet zouden ze overtreden?
Re: virtuele goederen in een onlinespel
Geplaatst: 13 okt 2016 19:47
door JPV
De virtuele goederen én je account blijven hun eigendom, dus kunnen ze op elk moment hun eigendom vernietigen.
Re: virtuele goederen in een onlinespel
Geplaatst: 13 okt 2016 21:41
door erasmus123
Ik heb echt geld betaald voor die spullen aan die firma. Virtuele zaken vallen ook onder consumentenwetgeving (bitcoins , MP3 files, belminuten, etc). Is dat niet mijn eigendom? Als die firma dat niet meer levert , plegen zij geen contractbreuk? Goed mogelijk dat is mijn conclusie verkeert is

Bedank voor de hulp . Op FB is een verhitte discussie over dat....
Re: virtuele goederen in een onlinespel
Geplaatst: 13 okt 2016 21:53
door LeenW
Lees de gebruikersovereenkomst er nog eens op na.
Bij bv. Paypal kun je wel geld terugeisen voor die redenen.
Re: virtuele goederen in een onlinespel
Geplaatst: 14 okt 2016 09:43
door Blaatpraat
Zeker ben ik dit niet, maar volgens mij betaal je puur voor een kleine licentie om dat virtueel te mogen gebruiken.
Net zoals met software, daar betaal je ook voor, maar is niet in je eigendom.