virtuele goederen in een onlinespel

erasmus123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

virtuele goederen in een onlinespel

#1 , 13 okt 2016 19:11

Hallo, ik heb een vraagje, meer uit nieuwsgierigheid. Ik speel in "World of Tanks" en je kunt goederen kopen met echt geld. Maar de firma behoud het recht voor zonder reden of uitleg uw account te schrappen. ik dacht dat omdat ik belg ben dat Belgische wet geld en omdat in virtuele zelfde wetten gelden in echte wereld, ik bescherming geniet als consument geniet. Kan het zomaar? Btw De firma zit in Cyprus (Nicosia) Bedankt voor de info :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 okt 2016 19:28

Ja, dit kan. Welke wet zouden ze overtreden?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 okt 2016 19:47

De virtuele goederen én je account blijven hun eigendom, dus kunnen ze op elk moment hun eigendom vernietigen.

Reclame

erasmus123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2016 21:41

Ik heb echt geld betaald voor die spullen aan die firma. Virtuele zaken vallen ook onder consumentenwetgeving (bitcoins , MP3 files, belminuten, etc). Is dat niet mijn eigendom? Als die firma dat niet meer levert , plegen zij geen contractbreuk? Goed mogelijk dat is mijn conclusie verkeert is :-) Bedank voor de hulp . Op FB is een verhitte discussie over dat....

LeenW

#5 , 13 okt 2016 21:53

Lees de gebruikersovereenkomst er nog eens op na.

Bij bv. Paypal kun je wel geld terugeisen voor die redenen.

Blaatpraat

#6 , 14 okt 2016 09:43

Zeker ben ik dit niet, maar volgens mij betaal je puur voor een kleine licentie om dat virtueel te mogen gebruiken.

Net zoals met software, daar betaal je ook voor, maar is niet in je eigendom.

Terug naar “Consumenten Koop”