Pagina 1 van 1

Gekochte accessoires waardeloos zonder product

Geplaatst: 12 okt 2016 13:26
door Purple
Ik zal het merk niet vermelden, maar de meesten zullen wel weten over wat het gaat denk ik.

Half augustus doe ik een pre-order van een smartphone die 9 september zou verzonden worden.
Wegens problemen met het toestel in andere landen, wordt de release hier altijd maar uitgesteld.
Tot gisteren duidelijk werd dat de productie ervan is stopgezet.

Tot hiertoe geen probleem.
Het bedrag van het toestel, dat al 2 maand "geparkeerd" stond op de rekening van de verkoper, krijg ik terug.

Maar eind augustus en begin september heb ik al wel accessoires voor dit toestel gekocht. (die waren toen al wel beschikbaar)

Betreft een skin (zij en achterkant), screen protector en 2 hoesjes.
Zodat ik het de dag van ontvangst direct kon "inpakken" om het toestel in perfecte conditie te houden.
Samen toch voor een kleine 100euro.

Dit zou ik niet terugkrijgen. Met deze producten is op zich niets mis en hebben geen mankementen.
Enkel het feit dat ze nergens anders op passen en dus waardeloos zijn.

De verkopers valt eigenlijk niets te verwijten aangezien ze een goed product hebben verkocht.
Maar het merk zou hier toch een vergoeding voor kunnen/moeten voorzien?

In de USA spreken ze hierover al van "small claims court".
Zover ga ik er niet voor gaan....sop en de kolen, weet je wel.

Maar misschien kan ik ze verwijzen naar 1 of andere wettekts?

Alvast bedankt.

Re: Gekochte accessoires waardeloos zonder product

Geplaatst: 12 okt 2016 13:48
door sloeberken
Daar zal je hier geen wettekst over vinden, je kan enkel rekenen op de goed wil van de verkoper. USA wetgeving is niet van toepassing.

Re: Gekochte accessoires waardeloos zonder product

Geplaatst: 12 okt 2016 13:51
door asperger
Daar zal je hier geen wettekst over vinden, je kan enkel rekenen op de goed wil van de verkoper. USA wetgeving is niet van toepassing.
Ja wat zegt de verkoper van die accessoires?
Mogelijks kan die op zijn beurt zijn gram halen bij de producent van de explosieve GSM.

Re: Gekochte accessoires waardeloos zonder product

Geplaatst: 12 okt 2016 14:03
door mjers
Die "USA-wegeving" is hier wel degelijk van toepassing. Enkel volgt men de wet daar veel strikter. Hier heeft billijkheid vaak voorrang.

U kan, volgens de letter van de wet, wel degelijk een schadevergoeding eisen.
Echter, de primaire oorzaak van uw schade is dat u ervoor gekozen hebt die accessoires te kopen. De stopzetting van de productie is slechts een secondaire oorzaak. Daarom zal u in de praktijk de schade niet kunnen verhalen op de verkoper.

Re: Gekochte accessoires waardeloos zonder product

Geplaatst: 12 okt 2016 19:46
door sloeberken
En wie zegt dat het dezelfde leverancier is van de smartphone.