Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht en deze direct via bankcheque betaald.
Tijdens het verkoopsgesprek had ik een bepaald bedrag gekregen voor de overname van mijn vorige wagen, dit werd schriftelijk geschreven op de bestelbon, maar enkele dagen later kreeg ik telefoon van de garage dat de auto plots veel minder waard was (+/- 3000 euro minder). Ik ben daar mee akkoord gegaan. Twee dagen voordat ik mijn auto in ontvangst nam kreeg ik via mail de factuur toegestuurd, daar koste mijn auto plots 800 euro minder dan afgesproken op de bestelbon. Er stond op vermeld dat ik een extra korting kreeg en ik ging er eigenlijk van uit dat het wat ten compensatie was voor het hele gedoe met mijn vorige auto ofwel iets wat men vergeten vermelden was tijdens het gesprek.
Toen ik mijn auto afhaalde hebben zowel de verkoper als ikzelf de factuur voor dat verminderde bedrag getekend, nu kreeg ik gisteren echter een mail om te zeggen dat er een fout gebeurd was en dat ik nu bij hun boekhouding 800 eur schuld heb. Er was intern een vergissing gebeurd en daardoor stond er het verkeerde bedrag vermeld op de factuur. Ik heb nu via mail wel al geantwoord dat ik dit bedrag zal betalen, maar volgens mijn man is heel deze praktijk eigenlijk helemaal niet juridisch correct en moet ik helemaal niets meer betalen.. Heeft hij gelijk? Wat doe ik best met deze zaak?
Ter info, de mail vermeldt enkel een bankrekeningnummer, er is geen factuur of ander document meer bijgevoegd..