dubbele creditnota

crabbekenneth
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

dubbele creditnota

#1 , 29 sep 2016 13:16

Hallo,

Tijdens de bouw van onze woning brachten wij een aantal materialen (doe het zelf ventilatie) terug en ontvingen wij hiervoor een creditnota. De handelaar in kwestie heeft de terugbetaling echter verkeerdelijk 2 keer uitgevoerd (begin en eind januari 2014). Nu, eind september 2016, krijg ik hieromtrent een e-mail met de vraag het bewuste bedrag terug te storten. Ben ik verplicht dit te doen? Of is dit intussen verjaard?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 29 sep 2016 13:24

Dit verjaart pas na 10 jaar, en daarbij, dan zou het nog niet netjes zijn om het te houden he?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2016 14:12

Een onverschuldigde betaling moet je inderdaad terugstorten. (Ik sluit me ook aan bij LeenW: het is niet meer dan normaal dat je dit terugstort.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”