afbetaling auto

1z4466u
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

afbetaling auto

#1 , 27 sep 2016 13:35

hoeveel procent moet men afbetaald hebben vzn autolening zodat garage hem niet kan terugeisen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 27 sep 2016 13:39

De bank of ontlener kan hem in bewarend beslag nemen tot volledige betaling.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#3 , 27 sep 2016 13:44

Kan de bank of ontlener die wagen sowieso terugeisen? Zij kunnen het geld terugeisen van de lening, maar specifiek de wagen zelf? Bij een hypothecaire lening zal uw huis verkocht worden als je de lening niet afbetaald, maar is dit ook het geval voor een autolening?

Ik zou vermoeden dat de bank, bij niet terugbetalen van de lening, gewoon de deurwaarder "op uw dak" stuurt, en dat deze laatste beslag zal leggen op gelijk wat (kan ook de auto zijn) om de schuld aan de bank terug te betalen. Of zie ik dit verkeerd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Sirkii

#4 , 27 sep 2016 15:22

In de meeste leningen heb je getekend voor akkoord om bij niet betaling de auto te laten afnemen (zonder verdere juridische procedures)

Idemdito teken je in de meeste leningen voor akkoord voor uitvoerend loonbeslag bij niet betaling.

Pas als na uitvoering van de procedures zoals opgenomen in de door u ondertekende leningsvoorwaarden er nog een stuk(je) schuld overblijft zal overgegaan worden tot gerechtsstappen (beslag andere goederen etc)

Gebruiker21

#5 , 27 sep 2016 15:42

In de meeste leningen heb je getekend voor akkoord om bij niet betaling de auto te laten afnemen (zonder verdere juridische procedures)
TS zal dus eens in zijn leningscontract moeten kijken wat daar gestipuleerd staat over de wagen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”