kan lidmaatschap voordelengids niet opzeggen

SanderVH
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kan lidmaatschap voordelengids niet opzeggen

#1 , 17 sep 2016 12:28

Dit sleept nu al enkele jaren aan. Ruim op tijd stuur ik een aangetekend schrijven naar voordelengids om mijn lidmaatschap op te zeggen, maar ik blijf brieven krijgen om te betalen voor weer een jaar. Als ik zo'n brief krijg, bel ik onmiddelijk, maar het is moeilijk om via hun klantendienst iets te bereiken. Je wordt lang aan het lijntje gehouden en dikwijls wordt de verbinding gewoon verbroken. Als je dan al eens met iemand kunt spreken wordt je altijd doorgestuurd naar een andere medewerker en het geheel begint opnieuw. Op emails heb ik wel al antwoord gekregen, en men vraagt om het bewijs van aangetekende verzending. Eens ik een copie doormail krijg ik geen antwoorden meer.

Ondertussen blijft de betalingstermijn lopen, en dan komt er een incassoburo aan te pas die op hun beurt heel snel dreigen met deurwaarders. Dan zie ik geen andere mogelijkheid om te betalen (inclusief de extra kosten van het incassoburo) en het jaar daarop is het weer hetzelfde.

Ik heb al via de overheidsdienst economie een klacht ingedien, maar heb daar nooit iets van terug gehoord.

Wat kan ik doen om definitief van dit lidmaatschap af te geraken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 17 sep 2016 12:53

Het laatste wat je moet doen is betalen, want dan begint het volgend jaar opnieuw. Zeg gewoon aangetekend op binnen de voorgestelde termijn, en laat hun verder maar zeveren, tot in de rechtbank toe. Dat ze het daar dan maar een uitleggen. Zonder vonnis van een rechtbank kan een DW u niets doen, en al evenmin een incasso. Is gewoon bangmakerij.

SanderVH
Topic Starter

#3 , 18 sep 2016 09:29

Dus ik hoef me in principe geen zorgen te maken om deurwaarders?

Ik heb bewijzen van mijn aangetekende brieven, alsook een bericht van ontvangst (omdat een paar jaar terug voordelengids tot tweemaal toe beweerde mijn aangetekend schrijven niet te hebben ontvangen). Ik bewaar copies van de brieven die ik verzonden heb, en van de ontvangen brieven van zowel voordelengids als het incassoburo.
Ik zie liever geen rechtbank want ik kan me niet inbeelden dat ik dat kan betalen, netzomin kan ik de 50-100 euro per jaar aan deze bedriegers blijven geven zonder dat ik er voordeel uit haal. Ik hoop dat al de documenten die ik bijhou genoeg zijn om te bewijzen dat ik wel degelijk probeer om het lidmaatschap op te zeggen.

Reclame

sloeberken

#4 , 18 sep 2016 09:39

Zonder vonnis kunnen ze niets opeisen, je hebt u bewijs van opzegging.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus

#5 , 18 sep 2016 13:05

Als het niet ophoudt: bewijzen bundelen en klacht indienen wegens belaging. U hebt al veel meer gedaan dan wat van u kan worden verwacht.

Zou me niet verbazen dat dit gewoon hun businessmodel is; rekeningen blijven sturen en dreigen met incasso.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Consumenten Koop”