#1 , 13 sep 2016 18:09
Hallo,
Ik heb een vraagje in verband met een rechtsgeldige overeenkomst. Ik ben leerling in het 6e jaar en organiseer samen met de klas een fuif. We hebben hiervoor een zelfstandige gecontacteerd voor een geluids -en lichtinstallatie via Messenger. Deze conversatie ging als volgt:
Ik: Beste, op 20 januari organiseert 6 lmt opnieuw een fuif in (naam van de zaal). Nu hebben we een goede dj tepakken, maar hij heeft technisch een aantal zaken nodig. Namelijk:
2 CDJ 2000
1 DJM 900
1 micro
2 regelbare monitoren
Kan u hiervoor zorgen of is dit niet mogelijk? Als dit eventueel wat meer kost, willen we dit wel doen.
Hij: Idd dat zetten wij altijd is gewoon de standaard.
20 januari is bij deze vastgelegd in mijn agenda
Ik: Oke super! De regelbare monitoren en de micro ook?
Hij: Ja is altijd zo
Ik: Ok, bedankt!
Nu dacht ik hierin geen defenitieve overeenkomst gezien te hebben. Dus ik liet meneer gisteren weten dat we de geluids -en lichtsinstallatie elders gingen huren omdat deze veel voordeliger zijn. Hierop antwoordde hij het volgende:
'We hebben wel een schriftelijke overeenkomst he Ik ga dan wel een schadevergoeding vragen via mijn advocaat Ma bon je hoort nog wel voor de verdere afhandeling'
Erg onproffesioneel antwoord dus. Nu is mijn vraag: is er iemand die hier een geldige overeenkomst in ziet? Mijn 'oke super' sloeg op 'oke super dat u deze materialen ter beschikking hebt'. En zelfs wanneer deze 'oke' zou geslagen hebben op '20 januari is vastgelegd', kan hij toch nog steeds niet beweren dat hij recht heeft op een vergoeding? Alle essentiële elementen van een rechtsgeldige overeenkomst ontbreken... Hij vermeldde niet eens een prijs, welke materialen hij zou brengen, ik heb niks getekend,... In onze 'overeenkomst' staat nergens wat de overeenkomst juist inhoud dus kan ik toch geen overeenkomst gesloten hebben?
Ik moet er wel bijzeggen dat ik meneer in het verleden (april) al gecontacteerd had om een geluids -en lichtinstallatie te komen verzorgen voor een andere fuif. Hierbij zijn via Messenger enkele zaken zoals materialen (vaag) en prijs afgesproken. Maar dat doet er hier volgens mij niet toe aangezien zijn prijs/aanbod kan veranderd zijn op die tijd en dit een afgehandelde overeenkomst was, waar deze 'zaak' niets mee te maken heeft.
Kan iemand me helpen? Kan hij ons iets maken of niet? (Ben vrij zeker van niet, een advocaat van Testaankoop zei ook van niet, maar wil hier toch eens meningen horen.)
Mvg,
Kjell
EDIT: Ik heb weliswaar niet direct weerlegd wanneer hij het over zijn agenda had. Dit was omdat ik dacht dat dit totaal nog geen defenitieve vastlegging was, wat het voor meneer blijkbaar wel was (ookal had en heb ik geen flauw idee van de prijs en de aangeboden materialen...).