Enige tijd geleden belde ik naar een bouwmaterialenhandelaar. Ik heb hun de prijslijst gevraagd omdat zij de meest courante dingen op de prijslijst hebben staan. Ik heb toen gezegd wat ik nodig had. En ja dat zou ik kunnen vinden op de prijslijst. Alles goed, enkele dagen later bel ik om de bestelling telefonisch door te geven.
De goederen zijn geleverd, ik heb een bon hiervan ontvangen maar niks getekend (er stonden bovendien geen prijzen op vermeld, enkel de hoeveelheiden en productomschrijving van de geleverde goederen). Nu krijg ik 2 weken erna de factuur. Waarvan het product dat ik bested heb ineens 25% duurder is geworden in stukprijs, en er is een leveringskost bij gekomen. Hier staat niets van in hun prijslijst, en ze hebben mij dit ook niet gemeld.
Nu belde ik om dit aan te kaarten, en ze hebben mij te kennen gegeven dit niet te willen aanpassen. Ik heb nog willen bemiddelen, en ik ben de kwaadste niet, en heb nog voorgesteld om OF de leveringskosten te betalen, OF de opslag op het product (omdat dit een niet heel grote levering was van 300 euro en de vrachtwagen moet er 8 km voor rijden, begreep ik wel de kosten). Omdat ik dit gewoon geen faire manier van werken vind.
Hoe sterk sta ik, hoe zou ik moeten handelen. Is het correct om de prijs te betalen uit de prijslijst. In deze lijst staat wel dat het dagprijzen zijn die kunnen veranderen, maar dit gaat om zand, en dat kan niet op 2 weken tijd 25% stijgen in prijs, bovendien heeft de dame me te kennen gegeven dat de prijs omhoog is gegaan omdat ik een relatief kleine hoeveelheid bested heb. Kan ik ook de leveringskostne in mindering brengen van de factuur?
Kan ik aanbieden het zand terug te komen halen als we niet tot een overeenkomst komen? Dit is losgestort zand, wat er nu al 2 weken ligt, echter nog niets van gebruikt.