Problemen met een electriciteitsbedrijf - eenmanszaak

KrisVaalbeek
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen met een electriciteitsbedrijf - eenmanszaak

#1 , 12 sep 2016 14:27

Beste specialisten,

Om te beginnen van mijn kant moet ik zeggen dat ik deze toestand heel slecht heb aangepakt.

Ik verhuur een duplex en ik heb onlangs een verslag van een woningonderzoek gekregen. hierin staan een aantal punten met vooral electriciteitsproblemen die niet in orde zijn. Ik kreeg een maand tijd om alles in orde te krijgen en dit in de zomer.
Een elektricien is komen kijken en heeft een offerte gemaakt per mail op 25 juli. Het was een totaal bedrag van 389€ met zeer weinig detaillering en dus ook geen bestelbon. Het stond gewoon in de mail. Echter ga ik akkoord (zoveel tijd is er niet) en vraag ik wanneer hij eraan kan beginnen....

Ik hoor niks van hem en begin er zelf aan en breng alles in orde.
Ik laat weten dat hij die werken niet meer hoeft te doen en contacteer hem op 3 augustus. Laat weten op 4 augustus dat ik de aangekochte materialen ter waarde van 225 euro ?! best betaal. Nu, ik wil dat doen en ik vraag zijn rekeningnr op 5 augustus. Op 7 augustus krijg ik het bedrag maar geen rekeningnr. Dus ik vraag opnieuw zijn rekeningnr, meer details en een uitgewerkte factuur dezelfde dag. Krijg als antwoord dat ik daar geen zaken mee heb en dat ik wettelijk dit moet betalen. Ik antwoord er niet meer op, ik krijg niet het gevraagde en t'is niet meer serieus.
Vandaag krijg ik het volgende van hem:

Volgens mijn nazicht is het faktuur nog niet vereffend door U. Gelieve te betalen voor: 14 september 2016. Na 14 september zal het faktuur aangeboden worden aan mijn incassobureau voor inning met alle bijhorende kosten ten Uwen laste. Het materiaal kan steeds afgehaald worden na afspraak. Na 30 september 2016 wordt al het materiaal bij Spit Leuven gratis aangeboden en kan U geen aanspraak meer maken op de goederen.

Er zijn sowieso heel wat dingen die niet kloppen: bv. als de materialen 225 zouden bedragen en nadien gratis weggeven....
.
Ik heb geen idee hoe ik moet reageren of moet doen of niet reageren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 sep 2016 14:48

aangetekend betwisten dat u nog geen factuur ontvangen hebt en daardoor dus ook geen zicht kan hebben op het te betalen bedrag. Geef aan dat u na ontvangst en nazicht van de factuur de overeengekomen zaken onverwijld zal betalen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”