Onlangs heb ik mijn laptop laten "herstellen" bij het bedrijf waarbij ik oorspronkelijk ook de laptop gekocht heb. Daaraan voorafgaand zijn een een aantal e-mails heen en weer gegaan tussen mij en het bedrijf waarbij ik vooral vragen stelde over de garantie die geleverd zou worden op de herstelling en de prijs.
Op een bepaald moment vraag ik dit:
"Verder had ik graag nog geweten of jullie garantie geven op de herstelling en of jullie zelf ook onderzoeken of het probleem effectief bij de grafische kaart ligt en ook enkel bij de grafische kaart ligt.
Het gaat uiteindelijk om veel geld en het is voor mij belangrijk om zeker te weten dat ik een werkende laptop terug zal krijgen."
En krijg ik als antwoord:
"Bij reparatie en vervanging 1 jaar garantie."
Dit was voor mij op dat moment voldoende om verder te gaan met hun, achteraf gezien is dit nogal een vaag antwoord aangezien het niet duidelijk is op wat de garantie slaat. Dit zou enkel de grafische kaart kunnen zijn maar als er meer stuk is dan heb ik nog altijd geen werkende laptop terug, er wordt ook niet letterlijk benadrukt dat ik mijn laptop werkend terug zal krijgen.
Nu kan je het vervolg als raden, ik moet eerst het bedrag overschrijven (wat meer is dan ze me gezegd hadden in de briefwisseling aangezien er onvoorziene werkzaamheden waren) en dat ze dan de laptop terug zullen sturen. Wanneer ik de laptop terug krijg is het probleem niet verholpen en ben ik daarboven nog eens een pak geld kwijt.
Wanneer ik hun ermee confronteer dan zeggen ze dat ze de laptop uitvoerig getest hebben (drie dagen lang) en dat er geen problemen waren. Bij mij is de laptop niet langer dan 5 minuten blijven draaien... Daarna volgen nog een aantal heel vage mails over dat ik de juiste versie moet draaien zonder de vermelden hoe dit dan zou moeten gebeuren of waar het precies over gaat enz. Kortom de antwoorden die ik krijg gaan nergens naartoe en lijken mij gewoon een manier om mij af te schepen.
Nu zou ik graag willen weten wat mijn rechten/mogelijkheden zijn en wat de beste manier is om mijn geld terug te krijgen of toch op zijn minst een stuk ervan. Het gaat over 500€ dus vanaf dat er advocaten bij komen kijken etc. lijkt mij dit niet meer de moeite waard. Toch zou ik het zeer frustrerend vinden moest het betreffende bedrijf daar zo gemakkelijk mee weg kunnen komen.
Het bedrijf is trouwens in Nederland gevestigd en ik ben woonachtig in Belgie, het gaat over een online aankoop.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen...