Terugeisen geld laptop herstelling

HeRo1989
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Terugeisen geld laptop herstelling

#1 , 31 aug 2016 11:15

Onlangs heb ik mijn laptop laten "herstellen" bij het bedrijf waarbij ik oorspronkelijk ook de laptop gekocht heb. Daaraan voorafgaand zijn een een aantal e-mails heen en weer gegaan tussen mij en het bedrijf waarbij ik vooral vragen stelde over de garantie die geleverd zou worden op de herstelling en de prijs.

Op een bepaald moment vraag ik dit:
"Verder had ik graag nog geweten of jullie garantie geven op de herstelling en of jullie zelf ook onderzoeken of het probleem effectief bij de grafische kaart ligt en ook enkel bij de grafische kaart ligt.
Het gaat uiteindelijk om veel geld en het is voor mij belangrijk om zeker te weten dat ik een werkende laptop terug zal krijgen."


En krijg ik als antwoord:
"Bij reparatie en vervanging 1 jaar garantie."

Dit was voor mij op dat moment voldoende om verder te gaan met hun, achteraf gezien is dit nogal een vaag antwoord aangezien het niet duidelijk is op wat de garantie slaat. Dit zou enkel de grafische kaart kunnen zijn maar als er meer stuk is dan heb ik nog altijd geen werkende laptop terug, er wordt ook niet letterlijk benadrukt dat ik mijn laptop werkend terug zal krijgen.

Nu kan je het vervolg als raden, ik moet eerst het bedrag overschrijven (wat meer is dan ze me gezegd hadden in de briefwisseling aangezien er onvoorziene werkzaamheden waren) en dat ze dan de laptop terug zullen sturen. Wanneer ik de laptop terug krijg is het probleem niet verholpen en ben ik daarboven nog eens een pak geld kwijt.

Wanneer ik hun ermee confronteer dan zeggen ze dat ze de laptop uitvoerig getest hebben (drie dagen lang) en dat er geen problemen waren. Bij mij is de laptop niet langer dan 5 minuten blijven draaien... Daarna volgen nog een aantal heel vage mails over dat ik de juiste versie moet draaien zonder de vermelden hoe dit dan zou moeten gebeuren of waar het precies over gaat enz. Kortom de antwoorden die ik krijg gaan nergens naartoe en lijken mij gewoon een manier om mij af te schepen.

Nu zou ik graag willen weten wat mijn rechten/mogelijkheden zijn en wat de beste manier is om mijn geld terug te krijgen of toch op zijn minst een stuk ervan. Het gaat over 500€ dus vanaf dat er advocaten bij komen kijken etc. lijkt mij dit niet meer de moeite waard. Toch zou ik het zeer frustrerend vinden moest het betreffende bedrijf daar zo gemakkelijk mee weg kunnen komen.

Het bedrijf is trouwens in Nederland gevestigd en ik ben woonachtig in Belgie, het gaat over een online aankoop.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2016 11:22

Als dit een Nederlands bedrijf is zal ook de Nederlandse wetgeving van toepassing zijn, even je vraag op het juridisch forum van Nederland plaatsen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 31 aug 2016 11:23

Is dit een laptop met een aparte videokaart, zo niet is dat niet te herstellen zonder prutswerk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

HeRo1989
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2016 11:51

De grafische kaart hangt niet vast aan het moederbord als je dat bedoeld. Er zit een grafische kaart op het moederbord vast maar daarnaast is er nog een tweede grafische kaart en het is deze die stuk was/is.

Ik plaats de vraag ook nog eens op het Nederlandse forum.

Alvast bedankt!

Blaatpraat
Berichten: 3890

#5 , 31 aug 2016 12:52

Als dit een Nederlands bedrijf is zal ook de Nederlandse wetgeving van toepassing zijn, even je vraag op het juridisch forum van Nederland plaatsen .
Een bedrijf binnen de EU, die levert binnen een ander lid van de EU, en dit voor producten die minstens 50 euro kosten, dient zich aan de wetgeving van het land van levering te houden.
Kortweg gezegd: Belgische wetgeving is van toepassing.

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 aug 2016 15:49

Een bedrijf binnen de EU, die levert binnen een ander lid van de EU, en dit voor producten die minstens 50 euro kosten, dient zich aan de wetgeving van het land van levering te houden.
Kortweg gezegd: Belgische wetgeving is van toepassing.
Ja met die online winkels zal dan de wetgeving van gans Europa gelden zeker, naar gelang men het aflevert zeker ?
Daar scheelt toch iets in deze wetgeving, men heeft hier geen enkel bijhuis, enkel in Nederland en de Belgische wetgeving is van toepassing .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

HeRo1989
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 aug 2016 17:56

Kan ik eventueel een aangetekende brief sturen, dreigen met juridische stappen te ondernemen in de hoop zo iets te bereiken? Of is dit geen goed idee... Ik heb er totaal geen ervaring mee, ook niet wat ik in de brief zou kunnen zetten.


Terug naar “Consumenten Koop”